ראדא הכריזה על שתי מערכות מכ"ם טקטי חדשות

8 ספטמבר, 2019

המערכות החדשות ייכנסו לייצור בישראל ובארה"ב במהלך הרבעון האחרון של 2019. המכ"ם aCHR מיועד למערכות הגנה אקטיביות, והמכ"ם xMHR מיועד למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר

חברת ראדא מערכות אלקטרוניות (RADA) מנתניה הכריזה על שתי מערכות מכ"ם טקטי חדשות: מכ"ם aCHR המיועד למערכות הגנה אקטיביות לטנקים ורק"מים, ומכ"ם xMHR, המיועד למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר. ראדא דיווחה לא מכבר על צמיחה של 52% בהכנסות ברבעון השני של 2019, להיקף של כ-10 מיליון דולר, בעיקר הודות לגידול במכירות המכ"מים, שהפכו לתחום הפעילות ומנוע הצמיחה המרכזיים של החברה. שני המכ"מים החדשים ייוצרו במתקני הייצור של החברה בישראל ובארצות הברית, וייצאו לשוק כבר ברבעון האחרון של השנה.

מכ"ם aCHR הינו מכ"ם טקטי רב-משימתי מבוסס-תוכנה, המשמש במערכות הגנה אקטיביות המגינות על כלי-רכב צבאיים מפני טילי נ"ט, פגזי טנקים ו-RPG. המכ"ם מאתר, מסווג ועוקב אחר האיום ומאפשר למערכת ההגנה ליירטו. ה-aCHR משלים את ה-eCHR, שהושק לפני כשנה, והוא מותאם יותר לצרכים של הגנה אקטיבית כגון דיוק גבוה, יכולת ביצוע בסביבה צפופה ורוויה, וסבירות נמוכה לגילוי על-ידי מערכות האויב. מכ"ם aCHR החדש כבר מותקן במערכת ההגנה האקטיבית "אגרוף ברזל" של אלביט.

מנכ"ל ראדא, דב סלע, הסביר ל-Techtime: "שוק ההגנה האקטיבית מתעורר וככל שזה קורה הדרישות מתחדדות. ה-aCHR מאוד דומה ברמה הטכנולוגית והביצועים ל-eCHR, אבל הוא יותר ממוקד בהגנה אקטיבית."

ה-xMHR הינו הדור השלישי של המכ"מים של ראדא המיועדים למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר (M-SHORAD). מדובר במכ"מים גדולים יותר לעומת מכ"מי ה-CHR להגנה אקטיבית. ה-xMHR מהווה למעשה הרחבה של יכולותיו של ה-MHR, שהיה ממוקד באיום הרחפנים וכטב"מים. הטווח של ה-xMHR גדול יותר והוא מכסה כלי טיס גדולים יותר כמו מטוסים ומסוקים וגם רקטות וטילים.

"שוק ההגנה האווירית הולך ומתפתח בעקבות הצורך לספק לכוחות המתמרנים מריית הגנה. ה-xMHR מקדם אותנו לתוך נישה טרם כיסינו במלואה."

אחד האיומים המרכזיים המגבירים את הצורך והביקוש בקרב צבאות המערב למערכות M-SHORAD הוא איום הרחפנים. לכן בשלב זה, הצמיחה במכירות המכ"מים הטקטיים של ראדא מגיעה בעיקר מתחום זה. חיל הים אמריקאי רכש כ-150 מערכות מכ"ם של החברה להטמעה במערכות הגנה אנטי-אווירית, ובאחרונה דווח כי הרחפן האיראני שיורט על-ידי חיל הים האמריקאי מעל מפרץ הורמוז, הופל בסיוע מכ"ם טקטי של ראדא. המכ"ם של ראדא גם מותקן במערכת יירוט הרחפנים Drone Dome של רפאל.

שוק פוטנציאלי של 5 מיליארד דולר

בחברה מעריכים שהיקף השוק הפוטנציאלי בארה"ב לפתרונות מכ"ם טקטי יסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות, מתוכם 1.5 מיליארד דולר למערכות הגנה אקטיביות וכ-1 מיליארד דולר למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר. שאר השוק העולמי נאמד גם כן בכ-2.5 מיליארד דולר. כלומר, שוק של כ-5 מיליארד דולר.

מכירות המכ"ם התחילו לבוא לידי ביטוי בדיווחים של שנת 2017, ומאז זהו מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. באותה שנה הוכפלו מכירותיה מ-12.8 מיליון דולר ל-26.2 מיליון דולר, וצמחו ל-28 מיליון דולר בשנת 2018. ב-2019 צפויה צמיחה נוספת של יותר מ-50%, וכך גם ב-2020. בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני אמר מנכ"ל החברה, דב סלע, כי שוק המכ"מים הטקטיים, "עובר משלב האימוץ הראשוני לשלב הצמיחה, ואני מקווה כי אנו עומדים בפני נקודת זינוק. קיבענו את מעמדנו כמובילי שוק בתחום המתפתח הזה. נכון לשנת 2019, עדיין לא מיצינו אפילו אחוז אחד מהשוק הפוטניצאלי שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: RADA , RADAR , מכ"ם טקטי , ראדא