סיליקום תפתח כרטיס FPGA עבור יצרן של מכונית אוטונומית

9 ספטמבר, 2019

הכרטיס ישולב תחילה בפרויקט פיילוט של יצרן המכונית. הכנסות הפיתוח עשויות להגיע לכ-2 מיליון דולר. "אנחנו כבר משתתפים במכרז נוסף של אותו לקוח"

חברת סיליקום (Silicom) מכפר סבא הודיעה היום כי זכתה בפרויקט לפיתוח כרטיס מבוסס FPGA לחברה מובילה המפתחת מכונית אוטונומית. הכרטיס ישולב תחילה באופן מצומצם בפרויקט פיילוט של יצרנית
הרכב ובהמשך עשוי להיות מוטמע גם בדגמים מסחריים, מנכ"ל סיליקיום גילה כי במקביל לפרויקט הפיתוח החברה משתתפת בימים אלה במכרז נוסף לפיתוח כרטיס מבוסס FPGA נוסף עבור אותו לקוח.

על פי ההסכם, סיליקום תייצר בעצמה את סדרת הכרטיסים הראשונית עבור פרויקט הניסוי, ולאחר מכן יעבור הייצור הסדרתי לקבלן הייצור של הלקוח, וסיליקום תזכה לתמלוגים בעבור כל כרטיס שיוטמע במכונית של הלקוח. להערכת סיליקום, ההכנסות מהפרויקט צפויות להגיע לכ-2 מיליון דולר, רובם מתמלוגים. אם אמנם הלקוח יבחר להטמיע את הכרטיס בדגמים האוטונומיים, הסכם התמלוגים יבטיח לסיליקום תזרים הכנסות שוטף.

סיליקום מקווה כי פרויקט הפיתוח הזה יקנה לה דריסת רגל בתעשיית הרכב. נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, אמר כי "הזכייה הזו ממצבת אותנו בעמדה טובה ליהנות מהצמיחה של תחום הרכב האוטונומי. מדובר בלקוח ענק, עם אינספור
חטיבות פעילות ופרויקטים שעשויים לספק לנו הזדמנויות למכירות נוספות של המוצרים והפיתוחים שלנו."

פורצת מתוך עולמות הטלקום

סיליקום מפתחת כרטיסי רשת ותקשורת בעיקר ללקוחות מתחום הטלקום, הענן ומרכזי המידע. ואולם, נראה שהצורך הגובר בתקשורת מהירה וניהול מידע רב גם בתעשיות אחרות, פותח עבור סיליקום הזדמנויות במגזרים נוספים. לפני חודש דיווחה החברה כי תפתח מתגי איתרנט מבוססי FPGA ללקוח מתחום התעשייה התהליכית.

"שחקנים משמעותיים מתחומים נוספים פונים אלינו, מה שמלמד שהפתרונות שלנו רלוונטיים גם עבורם." חברת סיליקום נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-240 מיליון דולר. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-133.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-125.7 מיליון דולר בשנת 2017 וכ-100.3 מיליון דולר בשנת 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , FPGA , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: FPGA , סיליקום