מוסאשי תייצר את פלטפורמת הרכב החשמלי של REE התל אביבית

15 ספטמבר, 2019

החברה היפנית מבצעת תפנית אסטרטגית ועוברת מתחום התמסורות המכניות אל פלטפורמת הרכב החשמלי. חברת REE פיתחה מרכב מודולרי לרכב חשמלי, שבו כל מערכות הרכב מצויות בתוך הגלגל. השאר מיועד לסוללות ואנשים

יצרנית מכלולי הרכב היפנית, חברת מוסאשי סיימיטסו (Musashi Seimitsu), חשפה פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי אשר פותחה בשיתוף פעולה ועל בסיס הטכנולוגיה של חברת REE התל אביבית. הפלטפורמה מבוססת על רעיון מפתיע: שילוב רוב המכלולים של הרכב בתוך הגלגלים, באופן המאפשר ייצור פלטפורמת רכב מודולרית ושטוחה, המוזילה עלויות ומעניקה חופש רב בתכנון הרכב.

במהלך תערוכת הרכב של פרנקפורט בשבוע שעבר, הודיעה מוסאשי (הנמצאת בבעלות חלקית של הונדה) על כוונתה לפתח ביחד עם REE את היסודות של הרכב החשמלי העתידי. מוסאשי הינה יצרנית של מכלולים ותת מערכות לתעשיית הרכב בעלת 34 מפעלים בעולם. הלקוחות שלה הן יצרניות הרכב. ברבעון האחרון הסתכמו מכירותיה בכ-577 מיליון דולר. החברה פירסמה תחזית מכירות של כ-2.3 מיליארד דולר לשנת הכספים שתסתיים במרץ 2020.

שיתוף הפעולה עם REE  מהווה תפנית אסטרטגית עבור החברה. עד היום היא המתקדה בעיקר מייצור מכלולי תמסורת מכניים (גלגלי שיניים ומערכות העברת כוח) למכוניות, רכבי שטח ואופנועים. שיתוף הפעולה עם REE מהווה כניסה אל תחום הפלטפורמה המלאה ואל הטכנולוגיות החשמליות. חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משובות בתוך הגלגלים עצמם.

קפיצת מדרגה באמצעות המצאת הגלגל

המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב. "התפיסה הסטנדרטית של המרכב מגבילה את היכולת של יצרניות רכב לשלב בו חוכמה ואוטונומיות", אמר מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, דניאל בראל.

"עד היום התעשיה התקדמה בצעדים קטנים. ביחד עם מוסאשי, אנחנו מאיצים את התהליך על-ידי המצאת הגלגל מחדש". החברה מסרה שהפלטפורמה האוניברסלית שפיתחה מתאימה לייצור מכוניות בקטגוריות שונות: החל ממכוניות עוצמתיות המאיצות למהירות של 100 קמ"ש בתוך 3 שניות, רכבי שטח, בסיס למוניות אוטונומיות (robotaxi) ואפילו כמרכב למשאיות עד משקל של 10 טון.

חברת REE הוקמה על-ידי מייסדי חברת סופטוויל (SofWheel), דניאל בראל ואבישי סרדס. סופטוויל החלה לפעול בשנת 2011 ופיתחה גלגל חכם עבור כיסאות גלגלים ואופניים, הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים. אלא שהיעד האמיתי של החברה היה לתכנן גלגל חדש עבור תעשיית הרכב. היא החלה בפיתוח פיתחה גלגל חכם להמשלב בתוך נפח הגלגל עצמו את כל מערכות ההנעה, הבלמים ושיכוך הזעזועים, כדי להפחית באופן משמעותי את משקל הרכב ולצמצם את צריכת האנרגיה.

שיתוף פעולה עם מיצובישי

הטמעת המערכות הללו בתוך הגלגלים מפנה שטח בגוף הרכב לטובת מטען, נוסעים וסוללות. בחודש ספטמבר 2018 גייסה סופטוויל 25 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-140 מיליון דולר. בגיוס השתתפו גם מוסאשי וגם חברת מיצובישי. ביוני 2019 הופרדה פעילות הגלגל מפעילות סופטוויל עם הקמת חברת REE. לצד מוסאשי, חברת REE משתפת פעולה עם יצרניות נוספות.

החברה דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת מיצובישי ועם יצרנית מכלולי הרכב האמריקאית Tenneco, המספקת חלקים ליצרניות הגדולות בעולם, דוגמת פורד, טויוטה, במוו, רנו, פולקסווגן ועוד. בחודש שעבר הצטרף לדירקטוריון REE הארי נאיר, ששימש במשך חמש שנים כמנכ"ל Tenneco.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: REE , גלגל , רכב חשמלי