NXP ו-C2A הירושלמית פיתחו מערך אבטחה לערוצי CAN

16 ספטמבר, 2019

צוות משותף של שתי החברות איתר שיטות תקיפה חדשות של הרכיבים המקושרים לערוץ, ופיתח תוכנה ייעודית לרכיבים של NXP, המוטמעת במקמ"שים של החברה וחוסמת את התקיפות האלה

בתמונה למעלה, ביתן החברה בתערוכת IAA. משמאל לימין: הטכנולוג הראשי של NXP לארס רגר, סמנכ"ל מוצר ושיווק C2A נתנאל מירון, נשיא NXP קורט סיברס, מנכ"ל C2A מיכאל דיק, ומנהל פיתוח עסקי של NXP לתחום הרכב, ג'ורג' אולמה.

חברת C2A Security הירושלמית פיתחה מערך אבטחה ייעודי למקמ"שים של חברת NXP המפעילים את ערוץ התקשורת הממונע CAN. חברת NXP מייצרת את מקמ"שי TJA115x המנהלים את ערוץ התקשורת בין הרכיבים והבקרים בהתאם לפרוטוקול CAN FD -CAN Flexible Data-Rate, המספק רוחב פס גדול יותר מערוץ CAN – Controller Area Network המסורתי.

המקמ"שים האלה כוללים יכולת ניתוח הפרוטוקול ואמצעי אבטחה המאפשרים ניתוק הרכיב המבוקר כאשר מתגלה פקודה חשודה כעוינת. במהלך תערוכת IAA שנערכה בשבוע שעבר בפרנקפורט, חשפה חברת C2A פתרון משותף שלה ושל NXP, המבוסס על הטמעת תוכנת האבטחה שלה בתוך הבקרים של NXP, במטרה להגביר את רמת האבטחה של ערוץ התקשורת ברכב.

גיוס הון בהיקף של 6.5 מיליון דולר

צוות משותף של שתי החברות איתר שיטות תקיפה חדשות של הרכיבים המקושרים לערוץ, ופיתח תוכנה ייעודית לרכיבים של NXP, המוטמעת במקמ"שים של החברה וחוסמת את התקיפות האלה. פתרון האבטחה המשותף כולל מקמ"ש של NXP בעל יכולת מסויימת של זיהוי ובלימת מתקפות זדוניות, ושתי תוכנות הגנה של חברת C2A.

התוכנות הן פיירוול בשם Stamper המבוסס על פטנט של החברה ומספק הגנה על התקשורת בערוץ CAN, ותוכנת SecMon המזהה חדירות לרשת ובולמת אותן באמצעות שילוב של בדיקת פרמטרים שונים ביחד עם הפעלת תוכנת לימוד מכונה המאתרת חריגות בלתי מוסברות בהתנהגות הרשת.

חברת C2A הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל מיכאל דיק, שהיה אחד מהמייסדים לשעבר של חברת NDS. בחודש פברואר השנה היא גייסה 6.5 מיליון דולר בהובלת Maniv Mobility ו-ICV. בעקבות הגיוס אמר דיק שההון ישמש להגדלת צוות הפיתוח של החברה ולהבאת הטכנולוגיה אל יצרניות רכב בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: C2A , CAN , NXP