שיתוף פעולה אסטרטגי בין פורסייט לבין יצרנית החיישנים הסינית הוואן

16 ספטמבר, 2019

חברת Wuhan מייצרת פתרונות ומערכות אינפרא-אדום לשוק האזרחי והצבאי ונסחרת לפי שווי של 3 מיליארד דולר. ההסכם עשוי להוביל להקמת חברה משותפת בסין והשקעה אסטרטגית של התאגיד הסיני בפורסייט

חברת פורסייט (ForeSight) מנס ציונה דיווחה על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Whuan Guide Infrared הסינית, המפתחת מערכות הדמאה תרמיות מבוססות אינפרא-אדום ונסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי שוק של 3 מיליארד דולר. החברה מעריכה שההסכם עשוי עשוי להוביל להקמת חברה משותפת והסכם השקעה.

על פי ההסכם עם Whuan, שתי החברות ישתפו פעולה בשיווק והפצה בסין של מערכת הראייה הממוחשבת התלת-מימדית של פורסייט לנהיגה אוטונומית, QuadSight. סין היא אחד משוקי הרכב הצומחים בעולם, הן מבחינת כמות כלי הרכב המיוצרים בה והן מבחינת חשיבותן הגוברת של יצרניות הרכב המקומיות. עבור פורסייט זהו שוק יעד אסטרטגי שליו היא מנסה לחדור. ההסכם מצטרף להסכם מסחרי וטכנולוגי שחתמה פורסייט בסוף יוני עם ספק מערכות (Tier-1) מוביל בסין ולמגעים עם מספר יצרניות רכב.

טכנולוגיה צבאית מגיעה לשוק הרכב

חברת Wuhan נוסדה בשנת 1999, ומייצרת גלאים, מצלמות אינפרא-אדום ומערכות אלקטרו-אופטיות צבאיות עבור מערכות הגנה היקפית, מטוסים וכלי-טיס בלתי מאוישים. בנוסף, היא מייצרת חיישנים ליישומים אזרחיים כמו בית חכם, IoT וכלי אבחון. החברה גם פעילה בתחום מערכות הבטיחות לרכב (ADAS). במסגרת ההסכם, היא תקשר את פורסייט ליצרני רכב וספקי משנה בשוק הרכב הסיני, כולל יצרני כלי-רכב המסחריים וציוד הנדסי כבד.

בנוסף, שתי החברות ישקלו הסכם עתידי נוסף שיכלול הקמת חברה משותפת (Joint Venture) בסין וכן השקעה אסטרטגית של התאגיד הסיני בחברת פורסייט. מערכת QuadSight של פורסייט היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית.

המערכת משתמשת באלגוריתמים המבצעים היתוך של המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות, לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. החברה דיווחה לאחרונה שמערכת QuadSight מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור. פורסייט נסחרת בבורסה של תל אביב ובנסד"ק לפי שווי שוק של 43.5 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אינפרא-אדום , סין , פורסייט