הטלפון החדש של גוגל כולל מכ"ם-בשבב

16 אוקטובר, 2019

זוהי הפעם הראשונה שבה משובץ מכ"ם-בשבב בתוך מכשיר טלפון. הוא יספק יכולות חדשות בתחום זיהוי המחוות. בסוף השנה תפרסם אינפיניאון תכנוני ייחוס של כרטיסים זעירים המבוססים על השבב החדש

אחד מהחידושים המעניינים ביותר בטלפון החדש Pixel 4 שעליו הכריזה אתמול גוגל, הוא השימוש במכ"ם בשבב זעיר לצורך זיהוי מחוות. כך למשל, בסיוע המכ"ם יכולים המשתמשים להחליף שיר המושמע בטלפון באמצעות תנועת יד בלבד. מדובר בסמארטפון הראשון המשלב בתוכו טכנולוגיית מכ"ם. קשה להאמין שתהיה להכרזה השפעה מסחרית דרמטית: הוא נמכר במחיר של 899 דולר ליחידה, בתקופה שבה שוק הסמארטפונים נמצא בשפל והלקוחות מעדיפים לרכוש מכשירים זולים ולא מכשירים בעלי ביצועי-על.

אולם הוא מבשר על שוק חדש ותובעני מאוד עבור מערכות המכ"ם-בשבב, אשר יפתח בפניהן את השוק הצרכני. חברת גוגל בחרה להשתמש בשבב מכ"ם מדגם BGT60TR13C של חברת אינפיניאון (Infineon) הגרמנית, הפועל בתדר של 60GHz. מדובר בגרסה חדשה של המכ"ם מדגם  BGT24MTR, העובד בתדר של 24GHz. בעוד שמכ"ם ה-24GHz מתאים ליישומי חוץ הדורשים מרחקים גדולים ורזולוציה נמוכה יחסית, המכ"ם בשבב החדש (60GHz) מספק רגולוציה גבוהה מאוד, עד כדי זיהוי הנשימות של המשתמש, אולם יעיל בטווח קצר יותר.

השבב החדש מופיע בגודל של 5 מ"מ על 6.5 מ"מ, ומממש מערכת מכ"ם מלאה הכוללת גם את האנטנה. המכ"ם מאפשר סריקה רציפה של סביבת הטלפון בזווית של 120°. הוא פותח על בסיס טכנולוגיית מכ"ם שנועדה לשימוש בכלי-רכב, ועבר התאמה מיוחדת לשוק הצרכני באמצעות השגת חיסכון גדול בהספק, והגדרה מחדש של מרחקי החישה: ממספר מילימטרים ועד לחמישה מטרים מפני המכשיר. הוא מאפשר למדוד את המרחק, כיוןן התנועה והמהירות של אובייקטים המצויים ליד המכשיר, ועל-ידי כך ליצור יישומים וממשק משתמש מסוג חדש.

אינפיניאון רוכשת את Cypress

זוהי כניסה מרשימה מאוד של שבב חדש אל השוק. חברת אינפיניאון העריכה שהשבב ישנה את האופן שבו ניתן להשתמש בסמארטפונים. היא הודיעה שכעת היא עובדת על פיתוח שבב המאפשר להתיך מספר חיישנים בו-זמנית, לצד פונקציית המכ"ם. עד היום היא הוציאה שתי ערכות פיתוח ליישומי זיהוי נוכחות המבוססות על המכ"ם מסוג BGT60TR13C, ומתכננת להציג ברבעון הזה תכנון ייחוס של כרטיס ממוזער עבור יישומי זיהוי נוכחות.

ההשקה של גוגל דחפה עלייה של כ-2% במניית אינפיניאון בבורסה של פרנקפורט, וכעת היא נסחרת לפי שווי של כ-21.1 מיליארד אירו. החברה מעסיקה כ-40,000 עובדים ובשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-7.6 מיליארד אירו. בימים אלה היא נמצאים בשלבי המימון של עיסקת Cypress: בתחילת חודש יוני השנה נחתם הסכם בין אינפיניאון לבין Cypress Semiconductor האמריקאית, שלפיו אינפיניאון תרכוש אותה תמורת 9 מיליארד אירו במזומן. העיסקה צפויה להסתיים בסוף 2019 או בתחילת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: RADAR , אינפיניאון , מכ"ם