וולוו, יונדאי ורנו משקיעות באפסטרים

21 אוקטובר, 2019

החברה מהרצליה גייסה 30 מיליון דולר. פיתחה הגנה מבוססת ענן על כלי-רכב מקושרים. שוק הסייבר הממונע יצמח להיקף של 6.8 מיליארד דולר ב-2026. "אירוע סייבר עלול להסב נזק של יותר ממיליארד דולר ליצרנית הנפגעת"

בתמונה למעלה: מייסדי אפסטרים יואב לוי (משמאל) ויונתן אפל

חברת אפסטרים סקיוריטי (Upstream Security) מהרצליה, דיווחה בסוף השבוע על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 30 מיליון דולר, בהשתתפות קבוצה של יצרניות רכב בולטות, חברות ביטוח ומפעילות ציי רכב, שהקימו סינדיקט משותף לצורך ההשקעה בחברה. הסבב הובל על-ידי זרוע ההשקעות של רנו, וכלל גם את הקרנות של וולוו, יונדאי ואת ענקית הביטוח האמריקאית Nationwide. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים: צ'רלס ריוור ונצ'ורס, גלילות קפיטל ומניב מובילי. הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של אפסטרים לכ-41 מיליון דולר.

אפסטרים פיתחה פתרון אבטחה מבוסס ענן לכלי-רכב מקושרים ואוטונומיים בשם Layer-7. המערכת מאפשרת ליצרניות רכב ולמנהלי ציי רכב גדולים לספק מערך אבטחה באמצעות פלטפורמת ענן, המעניקה הגנה מפני מתקפות סייבר לכל כלי-הרכב המקושרים שבניהולם. להערכת Research & Markets, שוק הגנת הסייבר לכלי-רכב צפוי לצמוח בקצב שנתי של 22.6%, מהיקף של 1.09 מיליארד דולר ב-2017 להיקף של 6.81 מיליארד דולר ב-2026.

נקודת תורפה של התעשייה

הפתרון של אפסטרים נותן מענה לנקודת תורפה מתפתחת בתעשייה, לאור הגידול המואץ במספר כלי-הרכב המקושרים וההופעה הצפויה של כלי-רכב אוטונומיים באופן חלקי או מלא בתחילת העשור הבא. אומנם תעשיית הסייבר מקדישה משאבים רבים בפיתוח פתרונות הגנה לכלי-רכב, אולם רק חברות מעטות השלימו את הפיתוח של פתרונות ישימים וזמינים בשוק – ומרביתם מבוססים על תוכנה או חומרה שיש להתקין ברכב עצמו. כלומר במסגרת תהליך הייצור.

אולם הטמעת תהליך חדש בקו הייצור צפויה להימשך 5-8 שנים. מכאן שלפחות עד לשנת 2024, כל מכונית שתצא אל השוק לא תהיה מוגנת מספיק ותהייה חשופה לאיומי סייבר. הפיתרון של אפסטרים מספק הגנה קולקטיבית על כל כלי-הרכב המחוברים לרשת התקשורת של יצרנית הרכב או ציי הרכב. לכן ניתן יהיה להחיל אותו מיידית, ולכלול בתוכו אפילו כלי רכב שכבר מצויים בדרכים – ללא צורך בהתקנת חומרה או תוכנה בתוך הרכב עצמו. כבר כיום יש עשרות מיליוני כלי רכב מקושרים על הכביש, ולהערכת חברת המחקר BI Intelligence, בשנת 2021 ינועו בכבישי העולם כ-380 מיליון כלי-רכב מקושרים.

לסכל את המתקפה לפני שהיא מתפשטת לכלי-רכב נוספים

מאחר שפתרון ההגנה מיועד להעניק הגנה גלובלית על עשרות אלפי ואף מאות אלפי כלי רכב המחוברים במקביל לרשת, המערכת של אפסטרים מתבססת על טכנולוגיה של למידה עמוקה וניתוח ביג דאטה. היא אוספת מידע מעשרות החיישנים והפרוטוקולים של כלי הרכב ומעבדת אותו בתוך מערכת אנליטיקה שיודעת לבצע קורלציה בין אלפי מכוניות, ולזהות התקפות סייבר עוד בשלב ראשוני, לפני שהן מתפשטות לשאר כלי-הרכב ברשת.

כדי להגביר את המודעות בתעשייה, אפסטרים מפרסמת באופן תקופתי מחקרים על איומי הסייבר על כלי-רכב ונזקיהם הפוטנציאליים. באחד ממחקריה, שהתבסס על 170 מתקפות סייבר מתועדות על מערכות רכב מקושרות בין השנים 2010-2018, החברה הגיעה למסקנה שמתקפת סייבר יחידה יכולה להסב ליצרנית הרכב הנפגעת נזק של כ-1.1 מיליארד דולר, וללא הגנה מספקת התעשייה עשויה לספוג הפסד כולל של כ-24 מיליארד דולר עד 2023.

באפסטרים הסבירו כי יעד המתקפה יכול להיות כל נקודה באקוסיסטם של תעשיית הרכב, החל מיחידות הבקרה השולטות על המערכות הקריטיות ברכב, מרכזי מידע מרוחקים המנהלים יישומים לרכב, ועד גניבת זהות בשירותי שיתוף נסיעות וחדירה לפרטיות. "כל מערכת או שירות מקושרים חדשים, מולידים צורות מתקפה חדשות, שעשויות לסכן את הנהג והנוסעים כאחד", העריכה.

חברת אפסטרים הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל יואב לוי ועל-ידי המנהל הטכנולוגי יונתן אפל. לוי עבד בעברו בג'וניפר נטוורקס, צ'ק פוינט וברודקום, ואפל עבד בצ'ק פוינט, באימפרבה (Imperva) ובמיקרוסופט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: אפסטרים