REE ו-Hino פיתחו מרכב חדש לרכב מסחרי

24 אוקטובר, 2019

חברת REE מתל אביב פיתחה קונספט חדשני של רכב חשמלי מודולרי. Hino Motors היא חטיבת המשאיות של טויוטה. המרכב החדש, בשם FlatFormer, מיועד למשאיות בינוניות ולאוטובוסים עירוניים

חברת Hino Motors היפנית פיתחה מרכב מסוג חדש לרכב מסחרי חשמלי, המבוסס על הטכנולוגיה של חברת REE התל אביבית. הפלטפורמה מבוססת על רעיון חדש: שילוב רוב המכלולים של הרכב בתוך הגלגלים, כולל המנועים ומערכות השליטה הבקרה, באופן המאפשר ייצור פלטפורמת רכב מודולרית ושטוחה, המוזילה עלויות ומעניקה חופש רב בתכנון הרכב הסופי.

המרכב החדש, בשם FlatFormer, מיועד למשאיות בינוניות ולאוטובוסים עירוניים, ומאפשר הנעה באמצעות שני גלגלים, ארבעה גלגלים או שישה גלגלים. המרכב מוצג היום (ה') בתערוכת הרכב של טוקיו (Tokyo Motor Show). "זה היה עונג מיוחד במינו לעבוד ביחד עם REE על פיתוח המרכב החדש", אמר מנהל חטיבת התכנון ב-Hino Motors, אקירה יאמאגוצ'י.

חברת הינו מוטורס הינה חטיבת המשאיות של טויוטה. היא מייצרת כלי-רכב מסחריים ומנועי דיזל, ונחשבת ליצרנית המובילה באסיה של משאיות דיזל. החברה נסחרת בבורסת הניקיי בטוקיו לפי שווי שוק של כ-5.3 מיליארד דולר, ומעסיקה יותר מ-25,000 עובדים. חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות, משולבים בתוך הגלגלים. המרכב עצמו שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאוד ולכן הרכב יותר יציב.

גישה אל השותפות הגדולה בעולם של רכב חשמלי

לפני כחצי שנה הצטרפה הינו כשותפה (10%) בחברת Monet Technologies שהוקמה על-ידי טויוטה וסופטבנק כדי לפתח פתרונות תחבורה חדשניים, ובהם ניידות כשירות (MaaS). ביוני השנה הצטרפו אל החברה חמש יצרניות יפניות מרכזיות נוספות: הונדה, איסוזו, סובארו, דהייטסו ומאזדה, והפכו אותה לשותפות הגדולה בעולם בפיתוח תחבורה חדשה. החברה פועלת במתכונת של קונסורציום בתקציב של כ-2.5 מיליארד דולר, שמטרתו לשתף מידע וטכנולוגיות בין השותפות, כדי לסייע להן לפתח פלטפורמת רכב חשמלי גנרית. בפירסומים של החברה, הרכב העתידי דומה מאוד לפלטפורמה של REE.

ההסכם עם הינו מהווה הצלחה שנייה של REE בשוק היפני. בחודש שעבר חשפה יצרנית מכלולי הרכב היפנית, חברת מוסאשי סיימיטסו (Musashi Seimitsu), פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי אשר פותחה בשיתוף פעולה ועל בסיס הטכנולוגיה של חברת REE. מוסאשי, הנמצאת בבעלות חלקית של הונדה, הודיעה על כוונתה לפתח ביחד עם REE את היסודות של הרכב החשמלי העתידי. מוסאשי הינה יצרנית של מכלולים ותת מערכות לתעשיית הרכב בעלת 34 מפעלים בעולם. החברה פירסמה תחזית מכירות של כ-2.3 מיליארד דולר לשנת הכספים שתסתיים במרץ 2020.

סרטון וידאו המציג את פלטפורמת FlatFormar:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: REE , רכב חשמלי