בעקבות הירידה במכירות, TI מצמצמת את התחלות הייצור

24 אוקטובר, 2019

החברה דיווחה על ירידה של 11% במכירות ברבעון השלישי. תחום המערכות המשובצות ספג פגיעה של 19% במכירות, בעיקר בגלל חולשה במגזרי הרכב והתקשורת

בתמונה למעלה: פאב ייצור השבבים של טקסס אינסטרומנטס בריצ'רדסון, טקסס

חברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) צמצמה ברבעון השלישי את מספר פרוסות הסיליקון שהיא מתחילה לייצר, כדי לחסוך בהוצאות ולשמור על המזומנים. כך גילה השבוע סגן הנשיא לכספים בחברה, רפאל ליזארדי, בשיחת הוועידה שלאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי 2019. הוא הסביר שהירידה בהיקף הייצור מתבצעת בהדרגתיות כדי לא לפגוע בזמני אספקת הרכיבים ללקוחות. ההחלטה התקבלה עקב חולשה מתמשכת במכירות של החברה, אולם היא לא תפגע בינתיים בעבודות ההכנה להקמת מתקן ייצור חדש (פאב) בעיר ריצ'רדסון בטקסס, אשר ייצר בעתיד רכיבים אנלוגיים בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ"מ.

ירידה של 53% בתחום התקשורת

היקף המכירות ברבעון האחרון ירד ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והמכירות הסתכמו בכ-3.77 מיליארד דולר. הירידה הגדולה ביותר היתה במכירות של מוצרים דיגיטליים (Embedded Processing) שהתכווצו ב-19% בגלל ירידה במכירות של מעבדים ומיקרו-בקרים בעיקר בתעשיות הרכב והתקשורת, כאשר בתחום התקשורת החברה מתמודדת עם ירידה של 53% במכירות. המכירות של רכיבים אנלוגיים ירדו ברבעון ב-8%.

בתגובה לדו"ח הרבעוני, איבדה מניית החברה בנסד"ק כמעט 7% ממחירה, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-11.9 מיליארד דולר. ליזארדי העריך שהמכירות ברבעון האחרון יסתכמו בכ-3.07-3.33 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-3.72 מיליארד דולר אשתקד. פירוש הדבר שהמכירות השנתיות של TI יירדו מכ-15.8 מיליארד דולר ב-2018 לכ-14.5 מיליארד דולר ב-2019.

בגלל מלחמת הסחר

לדבריו, הירידה במכירות היא תוצאה של זהירות כללית בשוק, הנובעת מחוסר הוודאות שיוצרת מלחמת הסחר. ליזארדי: "יש לנו 100,000 לקוחות וכ-100,000 מוצרים, והתחושה שאנחנו מקבלים מהלקוחות, מאנשי המכירות ומהקשרים שלנו, היא שזו ירידה כללית הקשורה לארועי מאקרו, ובמיוחד למלחמת הסחר". הדו"ח הרבעוני מגיע בשעה שהשוק מנסה להתמודד עם אסטרטגיית ההפצה החדשה של טקסס אינסטרומנטס. לפני שבועיים היא הודיעה על התנתקות מרוב המפיצים הגדולים ועל-כך שהמכירות במתכונת החדשה (שתיכנס לתוקף ב-2020), יתבססו בעיקר על מכירה ישירה ללקוחות. היא נשארת עם הסכם הפצה גלובלי אחד בלבד, עם חברת ארו (Arrow), ובמקביל למכירה הישירה ללקוחות היא תאפשר לבצע רכישות באמצעות החנות המקוונת שלה ובאמצעות אתרי האינטרנט של Digi-Key ושל חברת Mouser.

ליזארדי אמר שהתוצאות העיסקיות לא ישפיעו על אסטרטגיית ההפצה של החברה: "בבניית קשרים ישירים עם הלקוחות יש יותר הצלחות מאשר סכנות. בשנים האחרונות ביצענו השקעות רבות מאוד בבניית יכולת לספק שירות ללקוחות, במיוחד כאשר אנחנו עוברים למודל עסקי ישיר יותר. יש לנו את מערך אנשי המכירות ומהנדסי היישומים הגדול ביותר בתעשיית השבבים. המודל שלנו הוא אספקת מוצרים טובים ומתן תמיכה מעולה ללקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Texas Instruments , טקסס אינסטרומנטס , מלחמת הסחר , שבבים