ניסטק קיבלה הסמכה לתקן הרכב IATF 16949

28 אוקטובר, 2019

מנהל אבטחת האיכות בחברה, מוטי סידון, מסר שהתעודה מאפשרת לחברה לייצר מערכות אלקטרוניות ממונעות העומדות בדרישות של יצרניות הרכב הגדולות בעולם, כמו פולקסווגן, טויוטה, ג'נרל מוטורוס, מרצדס, הונדה ועוד

מפעל הייצור בפתח תקווה של קבוצת ניסטק (Nistec), קיבל החודש הסמכה לתקן האיכות המחמיר של תעשיית הרכב, 16949IATF . בעקבות ההסמכה, הוא מאושר לייצור מערכות אלקטרוניות ממונעות שישולבו בתעשיית הרכב העולמית. "קבלת התקן הזה מרגשת אותי במיוחד", אמר מנהל אבטחת האיכות בחברה, מוטי סידון (בתמונה למעלה עם תעודת ההסמכה). "אנחנו קבלן המשנה הראשון בארץ שיש לו את התעודה הזאת. היא מעידה שניהול האיכות אצלנו הוא מהגבוהים בעולם".

הוא מסר ל-Techtime שגם בעבר החברה ייצרה כרטיסים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב בארץ, "אולם מכיוון שתחום הרכב לא היה מפותח, הכרטיסים שימשו לייצור דגמים ואבות טיפוס ולכן הלקוחות לא דרשו את התקן הבינלאומי של תעשיית הרכב. כיום הלקוחות שלנו משווקים ומוכרים את המוצרים שלהם למספר רב יצרני רכב בעולם, כולל ליצרנים המובילים, ולכן הם דורשים שהיצרן יהיה מוסמך לתקן החדש של תעשיית הרכב".

מדובר בעידכון של תקן קודם שנקרא בעבר ISO/TS-16949, וכיום הוא קיבל את השם IATF16949-2016. הבדיקות נעשו על-ידי חברת ההסמכות הבריטית URS Certification במחצית השנייה של ספטמבר השנה ונמשכו חמישה ימים לאורך משמרות היום ומשמרות הלילה. ההיערכות של ניסטק לבדיקה כללה לימוד סעיפי תקן מיוחדים, שהם שונים באופיים מכל שאר התקנים שבידי המפעל, עידכון נוהלי העבודה וביצוע הדרכות לעובדים. במהלך הבדיקה התגלו מספר סוגיות הדרושות תיקון. הערות שנמצאו בסיקור טופלו ונשלחו לגוף הסוקר לאישור.

החודש, ב-9 לאוקטובר 2019, העניקה URS את תעודת ההסמכה לניסטק. סידון מסר שהתעודה מאפשרת לחברה לייצר מערכות אלקטרוניות העומדות בדרישות של יצרניות הרכב הגדולות בעולם, כמו פולקסווגן, טויוטה, ג'נרל מוטורוס, מרצדס, הונדה ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: NISTEC , ייצור אלקטרוני , ניסטק