סיליקום: ניצחון תכנון בהיקף של 15 מיליון דולר

30 אוקטובר, 2019

הלקוח מספק ציוד לרשתות SD-WAN. יבסס מוצר חדש על טכנולוגיית uCPE של החברה. לאחרונה סיליקום דיווחה על זכיות משמעותיות במגזרי הרכב והתעשייה התהליכית, שהם מגזרים חדשים עבורה

חברת סיליקום (Silicom) מכפר סבא הודיעה כי אחד מלקוחותיה החשובים בתחום רשתות מבוססות-תוכנה (SD-WAN), החליט לבסס כסטנדרט את כל הדור הבא של ציוד הרשת המקומי (CPE – Customer Premises Equipment), שהוא צפוי להשיק בקרוב, על פתרונות ה-CPE האוניברסליים של סיליקום. זכיית התכנון הזו הופכת את הלקוח ללקוח אסטרטגי, שעל-פי ההערכה שהוא מסר לסיליקום, הוא צפוי לבצע החל מהשנה הבאה הזמנות בהיקף של כ-15 מיליון דולר בשנה. בעקבות ההודעה, זינקה ביום שני (מועד הפרסום) מניית סיליקום בנסד"ק ב-7.6%, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 257 מיליון דולר.

פריצה אל שווקים חדשים

סיליקום לא חשפה את זהות הלקוח, אולם המספרים מלמדים שמדובר בחברה גדולה. לשם המחשה, בין החברות המספקות מערכות SD-WAN בעולם, ניתן למנות חברות כמו כמו ג'וניפר נטוורקס, סיטריקס, אורקל, סיסקו ועוד. מנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, הסביר שלעיסקה יש חשיבות ממספר היבטים, מעבר לשווי הכספי שלה: "הצלחת התכנון עם הלקוח הזה מלמדת שיש לנו יכולת להיכנס אל שווקים חדשים בתחום ה-SD-WAN, מעבר לחברות הטלקום המסורתיות שהן שוק היעד המרכזי שלנו כיום, ומפגינה את העליונות של טכנולוגיית uCPE שלנו, המעוררת לאחרונה עניין רב בקרב הלקוחות".

שירותי uCPE – Universal CPE, הוא אחד מהתחום צומחים בעולם הווירטואליזציה של פונקציות תקשורת (NFV) מכיוון שהם מאפשרים לפרוש בקלות יחסית שירותים חדשים המנוהלים מרחוק, על-גבי רשתות Wide Area Networks – WAN. בחודש מאי השנה הכריזה סיליקום על פלטפורמת ניהול אבזרי קצה (Edge Computing) חדשה המבוססת על מעבד אינטל Xeon-D ומיועדת לשימוש אצל ספקיות שירותי תקשורת ושירותי ענן. המערכת קיבלה את הסמכת אינטל עבור שירותי uCPE  מתקדמים המותאמים לאובונטו  (לינוקס). אורבך גילה שבתור "שותפת פתרונות" שתי החברות ישתפו בשיווק המערכת.

חברת סיליקום מפתחת כרטיסי רשת ותקשורת בעיקר ללקוחות מתחום הטלקום, הענן ומרכזי המידע. ואולם, נראה שהצורך הגובר בתקשורת מהירה וניהול מידע רב גם בתעשיות אחרות, פותח עבור סיליקום הזדמנויות במגזרים נוספים. בחודשים האחרונים דיווחה החברה על שתי זכיות משמעותיות ממגזרים חדשים עבור החברה, האחד עבור יצרן רכב אוטונומי והשני עבור לקוח מתחום התעשייה התהליכית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: SD-WAN , סיליקום