אמיר פיינטוך מונה לסמנכ"ל בכיר בגלובלפאונדריז

3 נובמבר, 2019

פיינטוך מגיע לגלובלפאונדריז מאינטל, שאליה הגיע לפני כחמש שנים מחברת קואלקום. הוא ינהל את חטיבת המחשוב והתקשורת החדשה (CWI), שהוקמה במסגרת ארגון מחדש של קבלנית ייצור השבבים האמריקאית

חברת גלובלפאונדריז (Globalfoundries-GF) מינתה את אמיר פיינטוך למנהל חטיבת המיחשוב והתקשורת הקווית. זהו התפקיד הבכיר ביותר של ישראלי בחברת ייצור השבבים בקבלנות משנה (Foundry) השנייה בגודלה בעולם. במסגרת התפקיד הוא יהיה אחראי על האסטרטגיה של החטיבה ומפת הדרכים הטכנולוגית שלה. פיינטוך מביא לתפקיד יותר מ-25 שנות נסיון בתעשיית השבבים והתקשורת. הוא מגיע מחברת אינטל שבה שימש בחמש השנים כמנהל קבוצת ההנדסה של פלטפורמות. הוא הובא לאינטל מחברת קואלקום, כדי לחזק אותה בתחום התכנון והייצור של מערכת על-גבי שבב (SoC).

הפתעה באינטל ועיסקת Wilocity הישראלית

זה היה אחד מהמינויים המפתיעים של אינטל, אשר מעדיפה בדרך-כלל למנות לתפקידי מפתח אנשים שצמחו בחברה עצמה. לפני שהגיע לחברת אינטל הוא שימש כנשיא חטיבת Qualcomm Atheros אשר אחראית על תחום ה-Wi-Fi בחברת קואלקום. במסגרת קואלקום, הוא מיליא תפקיד מרכזי בעיסקה שבה נירכשה חברת Wilocity הישראלית על-ידי קואלקום בשנת 2014. העיסקה הזו העניקה לקואלקום טכנולוגיית WiGig לתקשורת אלחוטית קצרת טווח בתדר של 60GHz. כדי להשלים את התמונה המעגלית, כדאי לציין שהחברה הישראלית הוקמה על-ידי מהנדסים בכירים מצוות פיתוח ה-Wi-Fi של אינטל.

במסגרת התפקיד החדש בגלובלפאונדריז, פיינטוך יקדם את האסטרטגיה של החברה בתחום המערכות מבוססות בינה מלאכותית בתשתיות ענן, מיחשוב ותקשורת. מנכ"ל GF, תומס קולפילד, אמר שאמיר מביא איתו יכולות טכנולוגיות וניהוליות מרשימות. "הוא יסייע ל-GF לבנות פתרונות ייעודיים המותאמים לצורכי הלקוחות ולקדם את האסטרטגיה של החברה בתחומי הענן ומיחשוב הקצה". פיינטוך אמר שאנחנו עדים כיום ל"רנסאנס מיחשובי", המונע על-ידי תהליכי ייצור חדשים וארכיטקטורות מיחשוב חדשות.

ארגון חדש בחברת גלובלפאונדריז

המינוי הוא חלק ממהלך רחב יותר של GF, שבמסגרתו היא הקימה חטיבה חדשה עבור שוק הרכב והתעשייה (AIM), ומינתה למנהלה את מייקל הוגאן, מי שהיה עד לאחרונה מנהל תחום ה-IoT, המיחשוב והתקשורת של  Cypress Semiconductor. במקביל, היא גם הקימה חטיבה ייעודית לתשתיות אלחוטיות ומובייל (MWI), והקימה את חטיבת המיחשוב והתקשורת הקווית (CWI) שאותה ינהל אמיר פיינטוך.

אחד מהכלים שיעמדו לרשותו הוא תהליך הייצור החדש 12LP+, אשר פותח לצורך ייצור שבבי בינה מלאכותית (AI) בטרנזיסטורי FinFET בגיאומטריה של 12 ננומטר. להערכת החברה, הוא מספק שיפור של 20% בביצועים וחסכון של 40% בהספק בהשוואה לתהליך הייצור הסטנדרטי של החברה ב-12 ננומטר. התהליך מגיע ביחד עם סדרה של תכנוני ייחוס ליישומי בינה מלאכותית, וכולל את חבילת הקניין הרוחני Arm Artisan וחבילת  POP IP שפותחה על-ידי גלובל פאונדריז ו-ARM, אשר מספקת שכבת גישור בין הרמה הפיסיקלית של השבב לבין מערך הבינה המלאכותית.

החברה מסרה שלהערכתה הביצועים של תהליך 12LP+ משתווים לאלה של שבבים המיוצרים בגיאומטריה של 7 ננומטר, אולם מחירה נמוך בהרבה בהשוואה לטכנולוגיה הממוזערת יותר. התהליך נמצא כעת בניסויים אצל מספר לקוחות אשר צפויים לייצר רכיבי טייפ-אאוט ראשונים במהלך 2020. הייצור ההמוני צפוי להתחיל ב-2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: GLOBALFOUNDRIES , אמיר פיינטוך , גלובל-פאונדריז