ואיאר נערכת לייצור המוני של מכ"ם פנים-הרכב

4 נובמבר, 2019

תספק כרטיס בגודל של 4 ס"מ על 4 ס"מ אשר כולל את כל מרכיבי המכ"ם: שידור, קליטה, כמה עשרות אנטנות ומעבד DSP. החיישן יתריע על שהות ילדים ובעלי-חיים, ויוכל להחליף חיישנים מחווטים הקיימים היום ברכב

חברת Vayyar Imaging מיהוד, המפתחת חיישני RF המאפשרים למפות באופן תלת-מימדי את הסביבה ללא שימוש במצלמה, נערכת לייצור המוני ב-2021 של חיישני מכ"ם המנטרים את פנים הרכב. החברה הציגה לראשונה את החיישן החדש בתערוכת Smart Mobility שנערכה בחודש שעבר בתל אביב. המערכת החדשה מבוססת על כרטיס שהחברה פיתחה מסביב לשבב CMOS, המשמש כמכ"ם-בשבב ליישומים בתעשיית הרכב. הרכיב הוכרז בחודש יוני השנה, וכולל מעבד DSP ליישום האלגוריתמיקה ועוד 48 משדרים ו-48 מקלטים הפועלים בתדר של 76-81GHz.

מנהל הפיתוח העסקי ומוביל תחום האוטומוטיב בחברה, יאן פודקמיין (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה נמצאת כעת בתהליכי הכנה לייצור המוני עם מספר שותפים, בהם חברת Tier-1 (ספקית מכלולי רכב) גדולה, וחברת OEM (יצרנית מכוניות). המוצר שהחברה תספק הוא כרטיס בגודל של 4 ס"מ על 4 ס"מ אשר כולל את כל מרכיבי המכ"ם: שידור, קליטה, כמה עשרות אנטנות ומעבד DSP. "כל העיבוד נעשה בשבב ובכרטיס, כאשר אנחנו מעבירים למחשב הרכב רק את המידע המעובד".

הרגולטור דורש חיישנים נוספים

האסטרטגיה של החברה נשענת על היענות למספר מגמות בתחום הרגולציה, ועל איתור יתרונות הטכנולוגיה שלה על רקע הרגולציה המתגבשת בעולם. "מכ"ם פנים-הרכב שלנו יודע לזהות שהות של ילדים ובעלי חיים ברכב, בלא לפגוע בפרטיות שלהם. הוא גם יודע להבדיל בין ילדים ובעלי חיים באמצעות ניטור הנשימות שלהם. בארצות הברית מתים כיום כ-60 ילדים בשנה עקב שיכחה ברכב, והקונגרס מקדם חקיקה שתיאלץ להתקין חיישנים בכל כלי-הרכב. באירופה המהלך הושלם, והחל מ-2022 יחוייבו היצרנים לשלב יכולת התראה על הימצאות ילדים ובעלי-חיים בכל רכב חדש.

"המכ"ם שלנו פועל בהספק מאוד נמוך, ומייצר קרינה בעוצמה של כאלפית מעוצמת הקרינה של מכשירי Wi-Fi המצויים היום ברכב, לכן קיבלנו עבורו אישורי בטיחות בארה"ב, באירופה וביפן". האסטרטגיה השנייה של החברה היא לשכנע את היצרנים בכדאיות הכלכלית של התקנת חיישן מכ"ם, כתחליף לחלק גדול מהחיישנים הקיימים היום בכלי-רכב. פודקמיין: "כאשר הכרטיס שלנו ממפה את פנים הרכב, הוא יכול להחליף את חיישן המשקל המותקן במושבים. החוק דורש התקנת חיישן משקל כדי לוודא שכל הנוסעים חגרו את חגורת הביטחון. שימוש במכ"ם במקום בחיישן משקל יכול לחסוך עלויות עצומות של הכבילה בתוך הרכב".

כרית-אוויר קטלנית

תחום אחר שחברת ואיאר מתכננת להיכנס אליו באמצעות החיישן האלחוטי, הוא של ניהול כריות האוויר. "התקינה מתחילה לעסוק עכשיו בתחום חדש שנקרא 'כרית-אוויר אדפטיבית', אשר יכולה להישען על החיישן שלנו. כיום כריות האוויר פועלות באופן עיוור: כאשר יש תאונה כל הכריות נפתחות. הבעיה היא שאם נפתחות כריות של מושב ריק, יש בזבוז של כסף, ואם הן נפתחות כאשר האדם בתנוחה לא מתאימה – למשל הרגליים נשענות על לוח המחוונים – הכרית יכולה להרוג אותו.

"חיישן פנים הרכב שלנו יודע לומר לכל חגורת בטיחות באיזה עוצמה להיות מהודקת ולהחליף חיישן נוסף הקיים היום בתוך הכיסאות. הוא גם יידע לקבוע איזה כריות אוויר לפתוח במקרה של תאונה, ובאיזה עוצמה לפתוח אותן". החברה מייעדת את החיישנים גם ליישומים עבור ניטור סביבת הרכב מבחוץ. חברת ואיאר הוקמה בשנת 2011 על-ידי המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייט, ומאז הקמתה היא גייסה 79 מיליון דולר. כיום היא מעסיקה כ-170 עובדים ונמצאת בתהליכי גיוס עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: RADAR , Vayyar , ואיאר , ואייר , מכ"ם , רכב חכם