המפעל האמריקאי של ראדא יתחיל לייצר מכ"מים בתחילת דצמבר

20 נובמבר, 2019

בסוף דצמבר ייצאו ממנו מכשירי המכ"ם הטקטי הראשונים בדרכם אל הצבא האמריקאי. החברה דיווחה על עלייה של 60% במכירות ברבעון השלישי. צופה שתגיע למכירות של כ-200 מיליון דולר בשנה בתוך מספר שנים

ביום ב', ה-2 לדצמבר 2019 ייערך טקס חנוכת מפעל ייצור המכ"מים של חברת ראדא מנתניה (Rada Electronic Industries) בעיירה ג'רמן-טאון שבמרילנד. על-פי  הערכות, החברה השקיעה בו כ-5 מיליון דולר. המפעל ייצר מערכות מכ"ם טקטיות עבור צבא ארצות הברית. כך גילה מנכ"ל ראדא, דב סלע, במהלך שיחת הוועידה אתמול לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות של החברה.

סלע: "כמעט כל התשתיות כבר שם, ואנחנו מתכננים להתחיל בייצור מיידי וכבר בסוף דצמבר להוציא ממנו את מערכות המכ"ם הראשונות שניבנו בו". ברבעון השלישי של 2019 צמחו המכירות של ראדא בכ-60% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-11.3 מיליון דולר. להערכת החברה, מכירותיה בשנת 2019 כולה צפויות להסתכם בכ-43 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-28 מיליון דולר בשנת 2018.

מאחורי הצמיחה הגדולה ניצב שוק חדש שרק השנה מתחיל לצבור תנופה: שוק מערכות מכ"ם טקטיות ליישומי הגנה בפני רחפנים, מערכות נ"מ לטווח קצר ומערכות הגנה אקטיבית על כלי-רכב משוריינים דוגמת טנקים ונגמ"שים. ראדא משתתפת בכמה תוכניות הצטיידות של המארינס והצבא האמריקאי, בהן תוכנית IM-SHORAD של הצבא האמריקאי למערכות הגנה אווירית קצרות טווח על-כלי רכב משוריינים שעבורה היא צפויה לספק כ-150 מערכות מכ"ם.

המניה הכפילה את מחירה

היא גם משתתפת בתוכנית ההגנה בפני רחפנים Ground-Based Air Defense (GBAD) Counter-UAS של המארינס (בתמונה למעלה) שעבורה כבר סיפקה ראדא כ-200 מערכות מכ"ם. לדברי סלע, מדובר בשוק ענק שרק עכשיו מתחיל להתעורר והחברה עדיין לא נגעה בקצה הפטוטנציאל שלו, אשר צפוי להביא אותה בתוך מספר שנים להיקף מכירות של כ-200 מיליון דולר בשנה.

מעניין לציין שלמרות הצמיחה, החברה לא מייצרת מלאי למחסנים. היא נוקטת באסטרטגיה אחרת, המבוססת על יצירת מלאי של רכיבים וחלפים השמורים אצלה במחסנים, כדי שתייצר מיידית את הכמויות שיהיו להן הזמנות דחופות. אומנם השוק לא הגיב בצורה יוצאת דופן אל הדו"ח האחרון, אולם בשנה האחרונה הוא עוקב בעניין אחר תהליך הצמיחה של החברה: מאז אוגוסט 2018 הכפילה המניה בנסד"ק את מחירה: מ-2.89 דולר בנובמבר 2018 למחיר של 5.19 דולר כיום, המעניק לה שווי שוק של כ-197.2 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RADA , מכ"ם טקטי , ראדא