אלקטריאון וחברת החשמל הגרמנית ידגימו כביש חשמלי

8 דצמבר, 2019

במסגרת ההסכם, תבצע אלקטריאון שלושה פרויקטי הדגמה של תשתית הכביש החשמלי שלה עבור מקבלי החלטות בגרמניה. הממשלה הגרמנית הציבה יעד של צמצום פליטת גזי החממה בכמחצית עד 2030. המניה מזנקת

מנייתה של חברת אלקטריאון (Electreon) עלתה השבוע בכ-8.3% במסחר בתל אביב, לאחר שהחברה דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת החשמל הגרמנית EnBW לרכישת שלוש הדגמות של טעינה חשמלית דינמית באמצעות תשתית הכביש החשמלי של החברה. ההסכם החדש מצטרף לשני פרויקטים נוספים של החברה, בשבדיה ובישראל.

שיתוף הפעולה עם EnBW נוצר כחלק מהרצון של אלקטריאון להיכנס לשוק הגרמני, וזאת לאור המשאבים הגדולים שמשקיעה ממשלת גרמניה בקידום תחבורה חשמלית במטרה להפחית את פליטת גזי החממה. לפני כחודש אישר הפרלמנט הגרמני תוכנית נרחבת לצמצום פליטת גזי החממה עד 2030 במחצית בהשוואה לרמות של 1990. תקציב התוכנית נאמד ב-54 מיליארד אירו עד 2023. מאלקטריאון נמסר כי מטרת ההסכם היא להדגים את טכנולוגיית הטעינה החשמלית של החברה בפני מקבלי החלטות במגזר הציבורי והפרטי. ההדגמה הראשונה תתבצע בתחילת 2021.

EnBW היא אחת מחברות החשמל הגדולות בגרמניה, והיא נסחרת בבורסה המקומית בשווי של 16 מיליארד אירו. החברה פעילה בעיקר במדינת באדן-ווטנברג, המדינה השלישית בגודלה בגרמניה, הגובלת בצרפת וכוללת ערים מרכזיות כמו שטוטגרט, קרלסובב ומנהיים. במסגרת הדגמת הטכנולוגיה, תתבצע התקנה של מקטע כביש חשמלי במתחם של EnBW לצורך טעינת שאטל להסעת עובדים, והתקנה נוספת של מקטע כביש חשמלי באורך של יותר מקילמטר בכביש ציבורי מהיר.

סוללה קטנה יותר, הטענה תוך כדי נסיעה

אלקטריאון פיתחה תשתית טכנולוגית להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. הטכנולוגיה פועלת באמצעות סלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי רכב באופן אלחוטי באמצעות השראה מגנטית תוך כדי הנסיעה. הטכנולוגיה הזו מסייעת להפחית בצורה משמעותית את המשקל של כלי רכב חשמליים, וזאת מאחר שנדרשת סוללה קטנה יחסית ואף אין צורך במצבר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: EnBW , אלקטריאון , גרמניה , כביש חשמלי