CropX רוכשת חברה מתחרה בארה"ב

14 ינואר, 2020

קרופ-אקס פיתחה פלטפורמה אנליטית המסייעת לחקלאים לתכנן בצורה חכמה ומדויקת את ההשקיה. רכשה את קרופמטריקס מנברסקה, שהפלטפורמה שלה פרוסה בכ-2 מיליון דונם. מנכ"ל החברה: "אנחנו רוצים להוביל את השוק"

חברת האג-טק CropX מתל-אביב רכשה את CropMetrics מנברסקה. סכום העסקה לא פורסם. שתי החברות מפתחות פלטפורמות דומות המספקות לחקלאים אנליטיקה בזמן אמת מחיישנים המוטמנים בקרקע על מנת לתכנן בצורה חכמה יותר את ההשקיה והטיפול בגידולים החקלאיים.

הרכישה מגדילה משמעותית את מאגר הלקוחות של קרופ-אקס בארצות הברית: הפלטפורמה של קרופמטריקס פרוסה על פני יותר מ-2 מיליון דונם. מנכ"ל קרופ-אקס תומר צח אמר כי המטרה של החברה היא להוביל בשנים הקרובות את שוק ההשקיה החכמה, ועסקת המיזוג היא צעד חשוב באסטרטגיה הזו. "המהלך מחזק את רשת השותפים ואת הנוכחות המסחרית שלנו בארצות הברית וגם את היצע המוצרים שלנו. תחום החקלאות הדיגיטלית מצוי על סף פריצה, ואנחנו מתכוונים להוביל את השוק."

חברת קרופ-אקס פיתחה פלטפורמה הכוללת חיישנים המוטמנים באדמה ומודדים את מידת הלחות בקרקע. החיישנים יודעים לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדויק על מצב ההשקיה בכל נקודה בשטח המעובד, ולתכנן בצורה מדויקת יותר את תוכניות ההשקיה והדישון. על פי חברת Research&Markets, תחום האנליטיקה לחקלאות, שגלגל ב-2018 כ-560 מיליון דולר, צפוי לצמוח עד להיקף של 2.4 מיליארד דולר ב-2027, קצב גידול שנתי של 17%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית

פורסם בתגיות: CropX , אג-טק