אוטוטוקס תספק יותר ממיליון שבבי V2X לייצור מכונית סינית חדשה

5 פברואר, 2020

שבבי התקשורת ישולבו בתוך יחידת הטלמטריה (TCU) שתותקן במכוניות של יצרן רכב סיני, המתכנן לייצר יותר ממיליון יחידות. זהו נצחון התכנון הגדול הראשון של החברה, ופרוייקט רכב מקושר (C-V2X) מהגדולים בסין

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר זכתה בנצחון התכנון הגדול הראשון שלה: תספק יותר ממיליון שבבי V2X לתקשורת בין כלי-רכב ובינם לבין התשתיות, ליצרנית רכב סינית אשר תייצר מכוניות מקושרות. כך נודע ל-Techtime. מדובר באחד מפרוייקטי ה-V2X הגדולים הראשונים בסין. היצרן מתכנן להוציא לשוק יותר ממליון מכוניות מקושרות. בשלב הראשון הן ידברו אחת עם השנייה. כאשר יהיו בסביבה הכוללת תשתיות V2X נייחות כמו תמרורים ורמזורים – הן ייצרו קשר גם איתן.

ההזמנה הגיעה מספק מערכות גלובלי (Tier-1) הפעיל גם בסין, אשר יספק ליצרן הרכב הסיני את מערכת הטלמטריה (Telematics Control Unit – TCU) של הרכב, אשר תכלול גם את השבבים של אוטוטוקס. חברת אוטוטוקס מנועה מחשיפת זהות ספק המערכות ויצרן הרכב, אך מסרה שמדובר באחד מהפרויקטים הראשונים בשוק הסיני של פריסת C-V2X נרחבת.

אוטוטוקס מגלה את השוק הסיני

זהו גם פרויקט ה-C-V2X הגדול הראשון שלה, והצלחה במעבר שביצעה ממיקוד בשוקי המערב למיקוד גובר בשוק הסיני. בחודש יולי 2019 היא השיגה אבן דרך משמעותית בכניסה לשוק הרכב הסיני, לאחר שהדגימה בהצלחה את התאימות של מערך השבבים שלה לדרישות התקן הסיני עבור C-V2X ולתקן האבטחה של הרשות הממשלתית הסינית להיתרים למוצרים אלקטרוניים מוצפנים (OSCCA). הפרוייקט בוצע בשיתוף פעולה עם Datang GOHIGH, שהיא חברה בת של תאגיד התקשורת הסיני Datang Group. החברה החלה בבניית מערך שותפים בסין, ואפילו הקימה אתר ייעודי בשפה הסינית.

טכנולוגיית V2X מאפשרת למכוניות להעביר ביניהן נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. אוטוטוקס פיתחה שבבי V2X הפועלים בשני תקני התקשורת המקובלים בתעשייה: תקשורת ישירה (DSRC) ותקשורת סלולרית (Cellular V2X), שבה כלי-הרכב מתקשרים אל הרשת הסלולרית ומקבלים ממנה מסרים המגיעים מכלי-רכב אחרים. להערכת אוטוטוקס, היא הראשונה בשוק שהשיקה שבבים דואליים.

שוק הרכב הגדול בעולם

שוק הרכב הסיני הוא שוק הרכב הגדול בעולם מבחינת מספר כלי-הרכב המיוצרים במדינה, ונחשב למוביל באימוץ טכנולוגיות מקושרות ומערכות בטיחות. לפי מחקר שפורסם לפני כחודש על-ידי חברת המחקר Kenneth Research, שוק כלי-הרכב המקושרים בסין צפוי לצמוח בשיעור דו-ספרתי בחמש השנים הבאות. חברת המחקר IHS Markit צופה שבשנת 2020 ייוצרו בסין כ-629,000 כלי רכב קלים שיצוידו בטכנולוגיית C-V2X, ושסין תוביל את שוק ה-V2X עד שנת 2024.

לפני כשנה פתחה אוטוטוקס שלוחה בסין, במטרה לקדם את הכניסה שלה לשוק המקומי. באוטוטוקס מסרו כי החברה עבדה לאחרונה בשיתוף פעולה הדוק עם שותפי Tier-1 וחברות אחרות באקוסיסטם של ענף הרכב, כדי להבטיח התאמה ותאימות הדדית מקצה לקצה (Interoperability) בהתאם לדרישות התקנים בסין, שמהווה תנאי מוקדם לפריסה מסחרית רחבת היקף של מערכות C-V2X במדינה. כמו כן, אוטוטוקס חתמה לא מכבר על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Neusoft הסינית שמטרתו לפתח פתרון V2X מאובטח. הפיתוח המשותף הודגם אף הוא בכנס בשנגחאי, ביחד עם ארבע יצרניות רכב מקומיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , סין