גל ביטולים גם לקראת Embedded World

19 פברואר, 2020

ARM, Digi-Key, ST, וגם אלטייר וסולידראן הישראליות ביטלו את השתתפותן. המארגנים מבהירים שהיריד יתקיים כמתוכנן. "אנחנו מצרים על הביטולים בהתראה כה קצרה"

ביטולה של תערוכת המובייל בברצלונה (MWC) העלתה סימני שאלה בתעשייה באשר לאפשרות לקיים כנסים בינלאומיים הומי-אדם באווירת החשש הנוכחית. נראה שרבות מהחברות הגדולות בתעשייה כבר הגיעו לכדי החלטה: להדיר את רגליהן מהאירועים הללו בתקופה הקרובה.

בשבוע הבא, ב-25 בפברואר, צפוי להיפתח בנירנברג, גרמניה, יריד הסחר השנתי Embed World, העוסק בעולם המערכות המשובצות ואמור לארח כ-1,100 יצרניות של רכיבים ומודולים למערכות משובצות וספקיות של חומרה ותוכנה בתחום. מדובר באחד האירועים המסחריים הגדולים בתעשיית הסמיקודנקטור, אשר בשנה שעברה  משך יותר מ-30 אלף מבקרים. ואולם, כפי שקרה לקראת תערוכת MWC בברצלונה, ככל שמתקרב מועד אנו עדים ליותר ויותר שחקניות מרכזיות בתחום שמבטלות את השתתפותן.

שתי החברות המשמעותיות האחרונות שהודיעו על ביטול הגעתן הן מפיצת הרכיבים Digi-Key וענקית הסמיקונדקטור הבריטית ARM. בהודעה מטעם דיג'י-קי נמסר כי ההחלטה התקבלה "כצעד מנע שנועד להבטיח את שלומם של כל אנשי דיג'י-קי", ומ-ARM נמסר כי החברה "קיבלה החלטה קשה לצמצם את נוכחותה ביריד ולא להציב ביתן".

בשבוע שעבר ביטלו את השתתפותן גם STMicroelectronics ו-Rohm Semiconductor היפנית. החברות FTDI ו-Bridgetek הודיעו כי לא יוכלו להגיע לאירוע מאחר שמרבית עובדיהם  מצויים בסינגפור, והיום הודיעו טושיבה ומפיצת הרכיבים Mouser שהן לא יגיעו לנירנברג.

אתמול הצטרפה לגל הביטולים גם חברת SolidRun הישראלית, שהיתה אמורה להשתתף גם בברצלונה. בהודעת החברה, המפתחת פתרונות למחשוב עתיד-ביצועים, נמסר: "עקבנו אחר ההודעות של המארגנים והחברות האחרות. לאחר הערכת מצב שערכנו, וכשבריאות העובדים שלנו בראש סדר העדיפיות, החלטנו בצער לבטל את השתתפותנו". ל-Techtime נודע שגם חברת אלטייר (Altair) הישראלית תיעדר מהאירוע, בעקבות הוראה של חברת-האם סוני.

כל הירידים בגרמניה מתקיים כמתוכנן

חרף הביטולים, המארגנים הבהירו כי היריד ייצא לדרך בשבוע הבא כמתוכנן וניסו לשדר מסר מרגיע. ד"ר רולנד פלק, מנכ"ל מרכז הירידים בנירנברג: "קיימנו כבר שלושה אירועים המוניים השנה, עם יותר מ-150 אלף מציגים ומבקרים משתתפים, והם עברו בשלום ללא כל בעיה בריאותית. אנחנו מצרים על כך שחלק מהלקוחות ביטלו את השתתפותן בהתראה קצרה, אך בעצה אחת עם רשויות הבריאות הגענו לכלל החלטה לפתוח את שערי היריד כמתוכנן בשבוע הבא."

המארגנים ציטטו את הצהרתו של יו"ר איגוד ירידי המסחר בגרמניה (AUMA), לפיה "כל הירידים בגרמניה יתקיימו כמתוכנן", בכפוף לנקיטת צעדי זהירות, שגובשו ביחד עם רשויות הבריאות בגרמניה, ובכלל זה חיטוי וניקוי תדיר של כל אזורי המפגש ההמוניים, ובכלל זה אזורי אוכל, שירותים, מעקות, משטחים, מסכי מגע וכדומה, ובנוסף, אספקת אמצעי היגיינה, פעולות הסברה ונוכחות של צוותים רפואיים, והימנעות מלחיצות ידיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מערכות משובצות , משבר הקורונה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Embeded World , אירועים , גרמניה , קורונה