מנכ"ל חדש ב-NXP: הנשיא קורט סיברס יחליף את ריק קלמר

8 מרץ, 2020

קלמר חתום על רכישת חברת פריסקייל ששינתה את פניה של NXP. בעבר הוא ניסה למזג את NXP עם קואלקום, והצטער שלא רכש את חברת מובילאיי הישראלית. התמנה לדירקטור ב-HP

בתמונה למעלה: המנכ"ל הנכנס קורט סיברס. עבד 11 שנים לצידו של ריצ'רד קלמר

לאחר אזהרת הקורונה והתחזית הקודרת לרבעון הראשון של 2020, דירקטוריון חברת NXP ההולנדית החליט לבצע  שינויי גברי בהנהלת החברה: הנשיא קורט סיברס צפוי להתמנות למנכ"ל החברה במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית ב-27 במאי 2020, במקומו של ריצ'רד (ריק) קלמר, אשר מנהל את החברה מאז שנת 2009. סיברס הצטרף אל החברה בשנת 1995 ומילא סדרה של תפקידי ניהול בתחומי השיווק, הגדרת מוצרים וגיבוש אסטרטגיה.

הוא שימש יד-ימינו של קלמר במהלך החשוב ביותר של החברה בשנים האחרונות: רכישת חברת פריסקייל בשנת 2015 תמורת 11.8 מיליארד דולר. המהלך הפך את יצרנית השבבים ההולנדית מחברה בינונית לענקית שבבים גלובלית הממוקדת בשוקי הרכב וה-IoT. מחברה בהיקף מכירות של 5.6 מיליארד דולר ב-2014, היא צמחה לחברה המעסיקה כ-30,000 עובדים והיקף מכירות של כ-8.9 מיליארד דולר ב-2019. מנגד, קלמר נכשל במהלך אסטרטגי גדול אף יותר: עסקת המיזוג עם קואלקום.

עיסקת קואלקום: כישלון בהיקף של 39 מיליארד דולר

בחודש אוקטובר 2016 חתמה קואלקום (Qualcomm) על הסכם לרכישת NXP תמורת כ-39 מיליארד דולר. ההסכם אושר בפה אחד על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. מהרגע הראשון העיסקה הזאת נתקלה בהתנגדויות: בתחילה הרגולטורים באירופה ובארצות הברית התנגדו לעיסקה מחשש להיווצרות מונופול, ואז פרצה מלחמת הסחר, וסין לא העניקה אישור לעיסקה. בחודש יולי 2018, לאחר שנתיים של עיכובים ונסיונות קדחתניים, קואלקום הודיעה שהיא נסוגה מהעיסקה ומבטלת את הצעת הרכש.

בראיון בלעדי עם Techtime הסביר קלמר שהעיסקה עם קואלקום נולדה לאחר שהחברה הגיעה למסקנה שבתוך מספר שנים יתבססו רוב יישומי הקישוריות על טכנולוגיות הדור החמישי (5G). במקביל, הוא הביע צער על כך שלא רכש את חברת מובילאיי הישראלית, אם כי הוא חושב שהמחיר שאינטל שילמה תמורתה (15.3 מיליארד דולר) היה מוגזם.

ריק קלמר, המנכ"ל היוצא של NXP. צילום: Techtime
ריק קלמר, המנכ"ל היוצא של NXP. צילום: Techtime

קלמר לא מתנתק לגמרי מחברת NXP. כדי להבטיח מעבר חלק הוא ימשיך לשמש כיועץ אסטרטגי של החברה. במקביל, לפני כ-10 ימים הוא נכנס לתפקיד חדש כדירקטור עצמאי בחברת HP. המינוי מגיע ברגע רגיש במיוחד, שבו נאבק הדירקטוריון של HP כנגד הצעת רכש עוינת של חברת זירוקס.

חברת NXP ניצבת שוב בפני משבר וצורך לארגן את עסקיה מחדש: בשנת 2019 כולה הסתכמו המכירות של NXP בכ-8.88 מיליארד דולר, שזו ירידה של כ-6% בהשוואה לשנת 2018. בתחילת פברואר 2020 היא העריכה שהמכירות ברבעון הראשון יסתכמו בכ-2.19-2.25 מיליארד דולר. בשבוע שעבר היא פירסמה אזהרה יוצאת דופן שבה דיווחה כי הפגיעה של מגיפת הקורונה במכירותיה תהיה גדולה מהצפוי, ותתבטא בירידה במכירות בהיקף של 50-150 מיליון דולר ברבעון הראשון.

בעקבות הירידה הזאת חוזרת NXP לרמת המכירות של הרבעון הראשון של 2019 שהסתכמו בכ-2.1 מיליארד דולר – ירידה של 8% בהשוואה למכירות ברבעון הראשון של 2018. בסוף השבוע איבדה מניית החברה בנסד"ק כ-3.5% משווייה, וכעת נסחרת NXP לפי שווי חברה של כ-31.2 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: NXP , קלמר