Dynamic Infrastructure תספק את הפלטפורמה שלה לכבישי-האגרה הגדולים ביוון

17 מרץ, 2020

החברה הישראלית, שפיתחה פלטפורמה מבוססת AI לאיתור פגמים וליקויים הנדסיים במבנים, חתמה על הסכם עם חברת ייעוץ יוונית שמספקת שירותי תוכנה למפעילות של אלפי קילומטרים של כבישי-אגרה ביוון

חברת Dynamic Infrastructure הישראלית חתמה על שיתוף פעולה עם חברת הייעוץ היוונית InVision, המספקת שירותי ייעוץ ותוכנה לתעשיית התחבורה המקומית. Dynamic Infrastructure פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה-מלאכותית המסייעת למהנדסים ואנשי תחזוקה לאתר פגמים מבניים ובלאי בתשתיות דרך כגון מנהרות, גשרים ומחלפים, ולתקנם לפני שמתפתחת בעיה שעלולה לערער את יציבות המבנה ולסכן את המשתמשים. במסגרת שיתוף הפעולה, InVision תציע את הפלטפורמה של Dynamic Infrastructure למפעילות של כבישי-אגרה ביוון. שתי החברות מסרו כי ההסכם ביניהן נחתם לאחר שביצעו פיילוט מוצלח באחד מכבישי-האגרה הגדולים ביוון.

הפלטפורמה של החברה משתמשת בכל המידע הוויזואלי שנאסף מהביקורות התקופתיות שנערכו במקום, ובכלל זה צילומי סמרטפון, צילומי אוויר מרחפנים וסריקות לייזר, ובונה תמונה תלת-ממדית מפורטת של המבנה. המערכת משווה בין מצב המבנה בהווה לביקורות קודמות, ומאתרת סדקים, פגמים וחריגות שמצריכים תחזוקה מונעת ומתריעה אוטומטית בפני המפעיל. בחברה ממשילים את הפלטפורמה לסריקת ה-MRI, אשר מספקת לרופא תמונה תלת-ממדית של איבר המטופל ומאפשרת לו לאבחן את הבעיה.

החברה, שקמה ב-2017 ומנוהלת מתל אביב, ניו יורק וברלין, דיווחה בעבר על פרויקטים מול חברות תשתית ממשלתיות ופרטיות בארצות הברית, גרמניה, שווייץ, יוון וישראל. להערכת החברה, השימוש בפלטפורמה שלה סייע ללקוחותיה לחסוך באופן משמעותי בהוצאות התפעוליות ובהשקעות ההון.

InVision מספקת שירותי ייעוץ ותוכנה לכמה מהמפעילות הגדולות של כבישי-אגרה ביוון, ובכלל זה Aegean, Attiki, Egnatia, Moreas Nea, Olympia ו-Kontriki, המנהלות אלפי קילומטרים של כבישי-אגרה.

עלות תיקון הגשרים בארה"ב: 171 מיליארד דולר

לפי דו"ח שפורסם בתחילת השנה על ידי איגוד מהנדסי הכבישים והגשרים בארצות הברית (ARTBA), מתוך 616 אלף הגשרים הנמצאים בארצות הברית, כ-47 אלף גשרים סובלים מליקויים מבניים אשר מחייבים מענה דחוף, וכ-235 אלף גשרים זקוקים לתיקונים כאלה ואחרים. התקציב הנדרש כדי לתקן את כל הליקויים נאמד ב-171 מיליארד דולר.

גם בישראל המצב מטריד: בדיקה שביצעה "נתיבי ישראל" ב-2017 גילתה 217 גשרים לכלי-רכב ולהולכי רגל במצב תחזוקתי שהוגדר כ"גרוע". בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של קריסת גשרים שגבו חיי אדם. במרץ 2018 קרס בפלורידה גשר להולכי הרגל והביא למותם של 6 בני אדם. מספר חודשים לאחר מכן קרס גשר בין עירוני בגנואה, איטליה והביא למותם של 43 בני אדם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: Dynamic Infrastructure , יוון , כבישי-אגרה