פורסייט חתמה על הסכם הפצה עם ענקית המצלמות התרמיות Flir

2 אפריל, 2020

פורסייט תשלב את המצלמות התרמיות של פליר במערכת הראייה הממוחשבת שלה, ופליר תשווק אותה ללקוחותיה בתעשיית הרכב. מנכ"ל פורסייט ל-Techtime: "ההסכם יפתח לנו דלתות בארה"ב ואירופה"

חברת פורסייט (Foresight) מרחובות, המפתחת מערכות ראייה ממוחשבת לנהיגה אוטונומית, חתמה על הסכם הפצה ופיתוח אסטרטגי עם חברת Flir Systems האמריקאית, הנחשבת ליצרנית הגדולה בעולם בתחום הגלאים התרמיים, עם דריסת רגל משמעותית גם בתעשיית הרכב.

פורסייט פיתחה מערכת חישה בשם QuadSight, המספקת תמונת מרחב סטריאוסקופית (כלומר, בעלת עומק תלת-מימדי, בדומה לראייה האנושית), באמצעות מערך של 4 מצלמות: שתי מצלמות אור נראה לשעות היום, ושתי מצלמות תרמיות לשעות הלילה ותנאי תאורה ירודים בשל מזג אוויר. במסגרת ההסכם עם פליר, מעתה המצלמות התרמיות במערכת יהיו באופן בלעדי מתוצרת פליר, שמצדה תשווק את המערכת השלמה ללקוחותיה בעולם הרכב.

פליר מייצרת מצלמות תרמיות ליישומים צבאיים, תעשייתיים ואזרחיים. בתעשיית האוטומוטיב, פליר היא אחת החברות הראשונות שפיתחו מצלמות תרמיות למערכות עזר בטיחותיות, במטרה לשפר את יכולות הגילוי שלהן בלילה ובתנאי ראות ירודים. לפי החברה, גלאים תרמיים מתוצרתה מותקנים כיום בכ-750 אלף כלי-רכב. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-1.7 מיליארד דולר ב-2018 והיא נסחרת כיום בנסד"ק לפי שווי שוק של 4.2 מיליארד דולר.  לפליר יש מרכז מו"פ גם בישראל, בראש העין, שמתבסס על חברת Dvtel, שפיתחה פתרונות אבטחה משולבים על רשת IP ונרכשה על ידי פליר ב-2016 תמורת 92 מיליון דולר. מנכ"ל פורסייט חיים סיבוני אמר בשיחה עם Techtime: "זו חברה מאוד מוכרת בארצות הברית ובאירופה, וההסכם איתם יעזור לנו לפתוח דלתות. ההסכם מייצר אינטרס הדדי."

לזהות את הכדור לפני שהילד מתפרץ לכביש

על סמך שורה של מבדקים שערכה פורסייט בשנים האחרונות, מערכת ה-QuadSight מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסנוור. בשנים האחרונות מסרה פורסייט עשרות מערכות ליצרניות רכב וחברות Tier-1 לצורך בחינת יכולותיה, וחתמה על מספר הסכמי הפצה, ומחפשת את קפיצת המדרגה המסחרית בתעשיית הרכב, שמצויה בתהליך המעבר ההדרגתי למערכות יותר ויותר אוטונומיות.

לדברי סיבוני, אחד השווקים המרכזיים שאליו מכוונת החברה כעת הוא שוק המערכות האוטומטיות לבלימת חירום (AEBS), וזאת לאחר שהאיחוד האירופי ויפן חוקקו בשנה שעברה תקנות המחייבות יצרניות רכב להתקין בדגמיהן שיעלו על הכביש החל מ-2022 מערכות AEB. "בתחום ה-AEB יש לנו יתרון מול ה-LiDAR והמכ"ם וזאת מאחר שהמערכת שלנו פועלת היטב בכל מזג אוויר ומסוגלת לזהות גם אובייקטים קטנים. כך למשל, היא מסוגלת לזהות את הכדור המתגלגל אל הכביש לפני שהילד מתפרץ לכביש."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Flir Systems , חיים סיבוני , מצלמות תרמיות , פורסייט