חברת הבאנה לאבס תיכנס למבנה בשטח 8,000 מ"ר בקיסריה

4 מאי, 2020

תשלם דמי שכירות של 400,000 שקל בחודש. בעקבות עסקת מכירתה בדצמבר 2019, היא פועלת בדומה למובילאיי במתכונת של חברה עצמאית בבעלות אינטל

חברת הבאנה לאבס (Habana Labs) שנמכרה לאינטל בדצמבר 2019 תמורת כ-1.7 מיליארד דולר, שכרה משרדים בשטח של כ-8,000 מ"ר בקמפוס גרניט המוקדם היום על-ידי החברה לנכסי קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד. הקמת המובנה תושלם בחודשים הקרובים. הבאנה לאבס חתמה על חוזה שכירות ל-5 שנים עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות, במחיר של כ-400 אלף שקל לחודש ברמת המעטפת. קומפלקס המשרדים החדש משתרע על-פני שטח של כ-40 דונם וכולל שלושה בנייני משרדים בני 3 קומות בשטח בנוי של כ-30,000 מ"ר ופארק ירוק בשטח של כ-20 דונם. הוא מרוחק כ–200 מטר מתחנת הרכבת.

הבאנה פיתחה שני מעבדי בינה מלאכותית לרשתות נוירוניות: מעבד אימון ומעבד הסקות. בסוף 2018 היא הכריזה על המעבד Goya HL-1000, המשמש כמנוע לייצור הסקות (inferencing) ברשתות לימוד עומק (deep learning). בין השאר, פייסבוק התקינה אותו במערכת הבינה המלאכותית שלה, Glow.

בחודש יוני 2019 היא הכריזה על מעבד אימון הרשתות הנוירוניות Habana Gaudi, שלהערכתה הוא מאפשר לייצר מערכות אימון בעלות תפוקה גבוהה פי ארבעה בהשוואה למערכות אימון המבוססות על מעבדים גרפיים (GPU).בעקבות הרכישה, ביצעה אינטל מהפך באסטרטגיית הבינה המלאכותית שלה: היא זנחה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברת נירוונה (Nervana) שאותה היא רכשה בשנת 2016 תמורת כ-350-400 מיליון דולר, והחליטה להתמקד בטכנולוגיה של הבאנה לאבס.

בהודעה רשמית מתחילת מרץ השנה היא אישרה את השמועות על המהפך: "החלטנו לבצע שינוי אסטרטגי במפת הדרכים שלנו בתחום מרכזי הנתונים ומאיצי הבינה המלאכותית. אנחנו מתכוונים להעצים את מעבדי גויה וגאודי של הבאנה לאבס, הנוכחיים והעתידיים, באמצעות החומרה והתוכנה של אינטל. המעבדים של הבאנה מספקים יתרון חזק ואסטרטגי בארכיטקטורה האחידה והניתנת לתכנות שלהם, ביישומי אימון וביישומי הסקות כאחד".

בדומה למובילאיי, הבאנה לאבס פועלת במתכונת של חברה עצמאית הנמצאת בבעלות אינטל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Habana Labs , הבאנה לאבס