Arbe השלימה את פיתוח שבבי המכ"ם לרכב

5 מאי, 2020

הכריזה על שבב העיבוד, שהוא המרכיב האחרון בערכה. המכ"ם של החברה התל אביבית מבוסס על טכנולוגיית אות רציף (FMCW) ומיועד לשמש במערכות ADAS וברכב אוטונומי. להערכת החברה הוא מייתר את הצורך ב-LiDAR

בתמונה למעלה: רכב ניסוי של חברת ארבה הבודק את ביצועי המכ"ם

חברת Arbe התל אביבית הכריזה על השלמת ערכת ערכת השבבים עבור מערכת המכ"ם בממונעת שהיא פיתחה לשימוש במערכות ADAS וכלי-רכב אוטונומיים. החברה פיתחה החברה פיתחה שבבי מכ"ם המפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם מידע על מהירות האובייקטים הניידים. המוצר שלה מיועד להתחרות ישירות בחיישני לייזר מסוג LiDAR בשוק מערכות ה-ADAS והרכב האוטונומי. לטענת החברה, המכ"ם שלה מדוייק פי 100 מאשר מערכות מכ"ם מתחרות.

בחודש דצמבר 2019 החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 32 מיליון דולר, שנועד לממן את השלמת הפיתוח והמעבר לייצור המוני. מאז הקמתה בשנת 2015 החברה גייסה כ-55 מיליון דולר. החברה דיווחה על השלמת הפיתוח של שבב עיבוד התמונה עבור המכ"ם (Radar Processing Unit). מכאן שביחד עם שבבי השידור (24 ערוצים בכל שבב) ועם שבבי הקליטה (12 ערוצים בכל שבב), היא מסוגלת לספק כעת מערכת מכ"ם מיניאטורי מלאה. שבב העיבוד מקבל את המידע המגיע מ-48 ערוצי שידור ו-48 ערוצי קליטה (אנטנות). הוא מבצע עיבוד מהיר מאוד המאפשר לבצע 10,000 חישובי נקודות בכל תמונה, בקצב של 30 תמונות בשנייה.

ייתכן שזה מכ"ם הרכב החזק בעולם

המערכת השלמה מאתרת 450 אובייקטים שונים בכל תמונה בטווחים של עד 300 מטר ובזווית סריקה של 100°. היא מגיעה לרזולוציית מרחק של עד 7.6 ס"מ, ולרזולוציית מהירות של האובייקטים (באמצעות אפקט דופלר) של עד 0.1 מטר לשנייה. עוצמת העיבוד של המערכת שוות-ערך ל-3Tb/sec, ולהערכת מייסד משותף ומנכ"ל ארבה, קובי מרנקו, אין כיום מכ"ם רכב בעולם המגיע ליכולות העיבוד האלה.

החברה מגדירה את הטכנולוגיה שלה כ-Enhanced FMCW. מכ"ם Frequency Modulated Continuous Wave – FMCW מבוסס על שידור אות אלקטרומגנטי רציף ולא פולסים כמו במערכות מכ"ם סטנדרטיות, כאשר הגילוי מבוסס על אפקט דופלר ולא על מדידת זמנים. לשיטה הזאת מספר יתרונות, בין השאר ניתן להתאימה בקלות רבה יותר לשינויים במרחקי הגילוי, היא חסינה בפני שיבוש המגיע מאובייקטים נייחים גדולים וקל יותר לממש מעגלי FMCW.

מערכות נהיגה אוטונומית מתבססות של שלושה סוגי חיישנים: מצלמות, LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם. קיימות שתי גישות עיקריות באשר לשילוב של אמצעי חישה ברכב האוטונומי. הראשונה גורסת שצריך להשתמש בכל שלושת סוגי החיישנים, והשנייה מבוססת על ההנחה שדי בשילוב של מכ"ם ומצלמות. בשתיהן המכ"ם הוא מרכיב מרכזי. להערכת החברה, הרזולוציה של המכ"ם שלה שקולה בטיבה לרזולוציה של חיישני LiDAR והוא בעל טווח גדול יותר, ולכן מייתר את הצורך בחיישני LiDAR היקרים יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Arbe , RADAR , ארבה , מכ"ם