פימי מנסה להשתלט על 80% ממניות מגל

23 מאי, 2020

פרסמה הצעה לרכישה של כ-38% ממניות החברה במחיר ללא פרמיה. פימי רכשה לפני 5 שנים את השליטה במגל. למרות תוצאות כספיות טובות, מניית מגל נסחרת במחיר שפל של 2.96 דולר

קרן פימי (FIMI), בעלת השליטה בחברת מגל (Magal Security Systems) מיהוד, פרסמה ביום שישי הצעת רכש (tender offer) לבעלי המניות של מגל לקניית 8,669,029 ממניות החברה במחיר של 2.95 דולר למניה, שהוא נמוך ב-5 סנט ממחיר הנעילה של המניה ביום חמישי (3.00 דולר), כלומר ללא פרמיה. ההצעה של פימי תקפה לחודש ימים, עד ה-22 ביוני, והיא תצא לפועל רק אם לפחות כ-5.2% מבעלי המניות יסכימו למכור את מניותיהם במחיר המוצע. ביום שישי ננעל המסחר במניה ב-2.96 דולר למניה.

קרן פימי מחזיקה כעת ב-42.6% ממניות החברה. אם בעלי המניות ייענו להצעה ופימי תצליח לרכוש את כמות המניות המבוקשת, היא תגדיל את אחזקותיה בחברה ל-80%. פימי לא הצהירה מה מטרת המהלך, אך ציינה כי הוא אינו מותנה באישור מועצת המנהלים. בחברות ציבוריות מסוימות, נדרש רוב מיוחס (לרוב בין 67%-90%) כדי לקבל החלטות מהותיות מסוימות לגבי החברה, דוגמת הוצאתה מהבורסה והפיכתה לחברה פרטית.

החברה רווחית וקופת המזומנים מלאה, אבל המניה בשפל

קרן פימי רכשה את השליטה במגל בשנת 2014 לפי מחיר של 3.5 דולר למניה, שהוא כ-15% מעל מחיר השוק כיום. מגל סיימה את 2019 במצב עסקי ופיננסי טוב: הכנסות של 86.8 מיליון דולר, עלייה של 61% בהכנסה התפעולית (6 מיליון דולר), רווח נקי של 2.3 מיליון דולר וקופת מזומנים הכוללת 51.6 מיליון דולר. אולם מניית החברה נמצאת במגמת ירידה מתמדת כבר כשלוש שנים, מאז שקבעה שיא של 7.5 דולר בחודש מרץ 2017..

מניית מגל בנסד"ק בששת החודשים האחרונים
מניית מגל בנסד"ק בששת החודשים האחרונים

בחודשים האחרונים החלה החברה בקמפיין שנועד לחזק את אמון המשקיעים בחברה, בניסיון לתרגם את הצמיחה העסקית לעלייה במחיר המניה, ואף שכרה את שירותיה של חברת קשרי משקיעים מניו-יורק, אולם המניה לא התאוששה.

מחיר המניה בולם עסקת רכישה

ברבעונים האחרונים הצהירה מגל כי היא מעוניינת לרכוש חברה נוספת בשוקי היעד האסטרטגיים שלה, ואף דיווחה כי היא מצויה במגעים מתקדמים עם מספר מועמדות פוטנציאליות. למרות יתרת המזומנים הגבוהה בקופת החברה, מחיר המניה הנמוך הוסיף קושי למהלך, מאחר שפעמים רבות בעסקאות רכישה חלק מהסכום משולם במניות. לא ברור כיצד ישפיע המהלך הנוכחי של פימי, שעשוי לקבע את מחיר המניה ברמת השפל הנוכחית, על מאמצי הרכישה.

חברת מגל מעסיקה כ-600 עובדים ברחבי העולם, ומפעילה ארבעה מרכזי פיתוח, שניים בקנדה, אחד בישראל ואחד בארצות הברית. פעילות החברה מחולקת לשתי חטיבות עיקריות: מוצרים ופרויקטים. בתחום המוצרים, מגל מפתחת חיישנים אלקטרו אופטיים להתראה מפני חדירה, ותוכנות לניהול ואנליטיקה של מערכי וידאו ואבטחה במתחמים רגישים ומתקני תשתית קריטית.

חטיבת הפרויקטים משמשת כקבלנית לתכנון והקמת מערכי אבטחה באתרים רגישים במתכונת של Turn-Key, ומשתמשת גם בטכנולוגיות חיצוניות. בין השאר היא פרסה את אמצעי האבטחה האלקטרו-אופטיים לאורך גדר הגבול עם מצרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מגל , קרן פימי