On Track מיקנעם מתרחבת בשוק היפני

30 יוני, 2020

המערכת המתקדמת ביותר שלה קיבלה הסמכה לשיטות התשלום המובילות ביפן, FeliCa ו-EMV, וכן הזמנה של 5,000 מערכות תשלום אלקטרוניות לשימוש קמעונאי

חברת און-טראק (On Track Innovations) קיבלה את ההסמכות הדרושות להפעלת פתרונות התשלום שלה ביפן, וקיבלה הזמנה ראשונה מרשת קמעונות מקומית. החברה דיווחה שמערכת התשלום המתקדמת ביותר שלה, TRIO-IQ, קיבלה הסמכה לעמידה בדרישות תקן FeliCa הנפוץ ביפן, ועמידה בדרישות תקן EMV, המקודם ביפן על-ידי חברות האשראי הגלובליות הגדולות.

ביחד עם קבלת האישורים, היא גם קיבלה הזמנה לאספקת 5,000 מערכות תשלום עבור לקוחות מהשוק הקמעונאי ביפן. מערכת FeliCa היא מערכת תשלום מבוססת NFC (ללא מגע פיסי בין הכרטיס לבין קורא הכרטיסים) המאופיינת במנגנון הצפנה חזק מאוד. היא פותחה במקור על-ידי סוני, וצברה מעמד של מערכת התשלום דה פקטו המובילה ביפן. בנוסף, היא נמצאת בשימוש גם בסינגפור, אינדונזיה וארצות הברית. מערכת EMV מקודמת בעיקר על-ידי ויזה ומסטרקארד וכוללת מעבד פנימי בכרטיס וקורא הדורש את הכנסת הכרטיס אליו.

חברת OTI מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום לא מזומן, המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדות כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשר לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה. החברה מראש פינה מעסיקה כ-130 עובדים ונמצאת בתקופה מאתגרת: בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-14.8 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-21.9 מיליון דולר בשנת 2018. החברה הפסידה 5.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 1.9 מיליון דולר ב-2018.

בסוף 2019 היא מינתה מנכ"ל חדש, יהודה הולצמן, ממייסדי חברת MobileAccess, שפיתחה תחנות בסיס אלחוטיות ונמכרה ב-2011 לחברת Corning בסכום הנאמד ב-150-200 מיליון דולר. ב-2012 היה שותף בהקמת ExploreGate וב-2016 היה שותף בהקמת וניהל את Mobilogy שנמכרה ב-2018 לחברת ההשקעות האמריקאית ESW. השנה היא גם ביצעה שינוי מיקום, ועברה מראש פינה ליקנעם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: NFC , OTI , מערכות תשלום