פימי לא הצליחה להגדיל את אחזקותיה במגל

6 יולי, 2020

רק 1% מבעלי המניות הסכימו להצעת המחיר של בעלת השליטה, וההצעה נפלה. פימי ביקשה להגדיל את אחזקותיה בחברה כמעט פי שניים, לכ-80% מהמניות

נכשל הנסיון של קרן ההשקעות פימי (FIMI), בעלת השליטה בחברת מגל (Magal), לרכוש עוד כ-37.4% ממניות החברה. בעלי המניות לא נענו להצעת הרכש שלה. ב-20 במאי פירסמה פימי על הצעת רכש (tender offer) לבעלי המניות של מגל לקניית 8,669,029 ממניות החברה. תחילה במחיר של 2.95 דולר למניה, אך כעבור מספר ימים העלתה את הצעתה במעט ל-3.01 דולר.

קרן פימי מחזיקה ב-42.6% ממניות החברה. אם היתה מצליחה לרכוש את המניות שביקשה – אחזקותיה בחברה היו גדלות ל-80%. שתי הצעות המחיר לא העניקו פרמיה ממשית ביחס למחיר השוק, ולכן ההיענות החלשה מובנת: בחברת הנאמנות האמריקאית הופקדו רק  כ-1% בלבד מכלל המניות המונפקות של מגל.

פימי התנתה את מימוש הצעתה בהיענות של לפחות 5.2% מהמניות. מאחר שההיענות היתה נמוכה מהרף הזה, הצעת הרכש מבוטלת והמניות יוחזרו לבעליהן. המהלך של פימי גם לא עורר את המסחר במניה, שדשדשה לאורך החודש האחרון בתוך טווח המחירים שהציבה פימי בהצעותיה. פימי לא הסבירה מה היתה מטרת המהלך ומדוע רצתה להגדיל את משקלה בקרב בעלי המניות.

החברה רווחית וקופת המזומנים מלאה, אבל המניה בשפל

קרן פימי רכשה את השליטה במגל בשנת 2014 לפי מחיר של 3.5 דולר למניה, שהוא כ-15% מעל מחיר השוק כיום. מגל סיימה את 2019 במצב עסקי ופיננסי טוב: הכנסות של 86.8 מיליון דולר, עלייה של 61% בהכנסה התפעולית (6 מיליון דולר), רווח נקי של 2.3 מיליון דולר וקופת מזומנים הכוללת 51.6 מיליון דולר.

למרות התוצאות, מניית החברה נמצאת במגמת ירידה מתמדת כבר כשלוש שנים, מאז השיא של 7.5 דולר במרץ 2017. בחודשים האחרונים יזמה החברה בקמפיין שנועד לחזק את אמון המשקיעים בניסיון לתרגם את הצמיחה העסקית לעלייה במחיר המניה, ואף שכרה את שירותיה של חברת קשרי משקיעים מניו-יורק, אולם המניה לא התאוששה.

חברת מגל מעסיקה כ-600 עובדים ברחבי העולם, ומפעילה ארבעה מרכזי פיתוח, שניים בקנדה, אחד בישראל ואחד בארצות הברית. פעילות החברה מחולקת לשתי חטיבות עיקריות: מוצרים ופרויקטים. בתחום המוצרים, מגל מפתחת חיישנים אלקטרו אופטיים להתראה מפני חדירה, ותוכנות לניהול ואנליטיקה של מערכי וידאו ואבטחה במתחמים רגישים ומתקני תשתית קריטית.

חטיבת הפרויקטים משמשת כקבלנית לתכנון והקמת מערכי אבטחה באתרים רגישים במתכונת של Turn-Key, ומשתמשת גם בטכנולוגיות חיצוניות. בין השאר היא פרסה את אמצעי האבטחה האלקטרו-אופטיים לאורך גדר הגבול עם מצרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מגל , נסד"ק , קרן פימי