המיזוג בין גילת לקומטק בסכנת ביטול

9 יולי, 2020

קומטק הגישה תביעה נגד גילת בגין פעולות שביצעה גילת בחברה-הבת ברוסיה, וטענה שהיא מחבלת במיזוג. גילת מצדה טוענת שקומטק מחפשת עילה לביטול ההסכם. ביטול הסכם המיזוג יגרור קנס של 21 מיליון דולר

מחלוקת עסקית, שהסלימה בימים האחרונים לכדי תביעה משפטית והאשמות הדדיות, מציבה בסימן שאלה את הרצון של חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) מפתח-תקווה וחברת קומטק האמריקאית (Comtech Telecommunication) לממש את הסכם המיזוג שנחתם בחודש ינואר 2020, שלפיו תרכוש קומטק את גילת בעסקת מזומנים ומניות בהיקף של 577 מיליון דולר.

העילה למחלוקת בין שתי החברות נסבה סביב שינויים מבניים שביצעה גילת בחברת-הבת שלה ברוסיה, וזאת לאחר ששתי החברות הגישו בקשה לאישור המיזוג מהרגולטור המקומי. מבחינתה של קומטק, פעולות אלה העמידו בסכנה את קבלת האישור הרגולטורי ולמעשה את השלמת המיזוג.

אתמול (ד') דיווחה קומטק שהיא הגישה תביעה נגד גילת בבית המשפט הכלכלי במדינת דלאוור, ובו היא תובעת הצהרה של השופטים, שפעולות מסוימות שגילת מתכננת לבצע בנוגע לבקשת קומטק לקבלת אישור למיזוג ברוסיה, "יהוו הפרה של הסכם המיזוג בין שתי החברות". בשיחת הוועידה שקיימה קומטק לפני חודש, רמז נשיא ומנכ"ל החברה, מייקל פורצליין, שלחברת גילת יש יכולת להשפיע על משך הזמן של הבדיקות הרגולטוריות ברוסיה.

הקורונה פגעה בפעילות הקישוריות למטוסים

ככל הנראה, קומטק מאמינה שגילת מעכבת את תהליך קבלת האישורים ברוסיה. קומטק ניצלה את כתב התביעה כדי להצהיר בתוכו ש"לאור הירידה בעסקי גילת מאז שנחתם הסכם המיזוג ב-29 בינואר 2020, קיימת עילה ממשית המאפשרת לקומטק לבחון מחדש את ההסכם". גם התגובה של גילת לתביעה מבטאת חוסר התלהבות לבצע את המיזוג: "נודע לגילת שקומטק ביקשה סעד הצהרתי שיקבע שכל פעולה חד-צדדית על-ידי גילת בקשר למכירה  או שינוי במבנה הבעלות של החברה הבת שלה ברוסיה, או כל פעולה חד-צדדית על-ידי גילת בקשר לבקשה שהגישה Comtech לרשויות הרגולטוריות ברוסיה, מהוות הפרה של הסכם המיזוג".

גילת: "פתיחת הליך התובענה הינה ככל הנראה בתגובה לדרישתה של גילת שקומטק מחויבת לעשות כל מאמץ סביר כדי לממש את עסקת המיזוג, ואין בכוונתה של גילת לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין ליום פקיעת הסכם המיזוג". לפי סעיף בהסכם, ביטול המיזוג עשוי לגרור קנס של כ-21 מיליון דולר שאותו תשלם קומטק לבעלי המניות של גילת.

ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו מכירות גילת בכ-47.7 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 62.1 מיליון דולר ברבעון הראשון 2019. הרבעון הסתיים בהפסד נקי של כ-11.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-2.8 מיליון דולר אשתקד. החברה מסרה שהירידה במכירות היא תוצאה של השפעות מגיפת הקורונה, כאשר התחום שספג את הפגיעה החזקה ביותר היה תחום התקשורת במטוסי נוסעים ( Inflight Connectivity), שנפגע מהתמוטטות ענף התעופה העולמי. החברה דיווחה שהיא מתכננת לבצע מספר פעולות שיביאו להפחתת ההוצאות, כולל פיטורי עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: גילת , קומטק