מערכת הבטיחות של Xsight תותקן בנמה"ת של קטאר

20 יולי, 2020

שדה התעופה חמאד הוא צומת תחבורה מרכזי במפרץ הפרסי ומטפל בכ-30 מיליון נוסעים ובכ-360,000 מטוסים בשנה. מערכת האבטחה של החברה מראש העין תותקן בשני מסלולי ההמראה והנחיתה שבשדה

נמל התעופה הבינלאומי חמאד (HIA) הנמצא בדוחה בירת קטאר, יתקין את מערכת RunWize של חברת XSight Systems מראש העין, לגילוי עצמים זרים (FOD) על מסלולי ההמראה והנחיתה. נמה"ת חמאד משמש כצומת תחבורה אווירית מרכזי באזור המפרץ הפרסי וכאתר הבית של חברת התעופה Qatar Airways. הוא מטפל בכ-30 מיליון נוסעים ובכ-360,000 מטוסים בשנה. לאחרונה הוא דורג על-ידי חברת Skytrax כנמל התעופה השלישי באיכותו בעולם.

פרוייקט הקמת המערכת יבוצע על-ידי חברת BEQ – Bayanat Engineering Qatar, הנחשבת לאינטגרטור מוביל במפרץ הפרסי ובצפון אפריקה. המערכות יותקנו בשני המסלולים הפועלים בנמל, שאחד מהם הוא באורך של 4,850 מטר, ונחשב לאחד ממסלולי ההמראה והנחיתה הארוכים בעולם. מנכ"ל BEQ, חסאן עזאדין, אמר שבתור אחד מהשותפים המרכזיים של HIA, החברה מספקת את הטכנוולגיות המתקדמות ביותר בעולם. סגן נשיא לתפעול של נמה"ת, יואניס מטסוביטיס, אמר שהמערכת של Xsight, "היא נדבך קריטי בפעולת שדה התעופה".

חברת Xsight הוקמה בשנת 2005, ועד היום התקינה 11,000 חיישני בטיחות בשדות תעופה בעולם. מערכת RunWize מאתרת מפגעים על מסלול הטיסה, כגון עצמים זרים, ציפורים או הצטברות משקעים (שלג, קרח ומים), ומסוגלת לאתר חפצים בגודל של בורג בודד, שעשויים לפגוע בבטיחות ההמראה או הנחיתה. היא מבוססת על מערך משולב של מכ"ם גלים מילימטריים וחיישנים אופטיים (אינפרא-אדום קרוב) המוצבים סמוך לפנסי התאורה לאורך המסלולים. תוכנת היתוך מידע משלבת את הנתונים מכל המקורות האלה ומפעילה את מערכת FODetect, מספקת בקרה אוטומטית ורציפה של מצב המסלולים.

ראשי החישה במערכת כוללים מכ"ם זעיר (Mini W-band Radar) הפועל בתדר של 76-7GHz, מקור תאורת אינפרא-אדום ומצלמת NIR העובדת ביום ובלילה וגם בתנאי מזג אוויר ירודים. ראשי החישה פרוסים לאורך המסלול ומספקים את המידע באמצעות תקשורת מקומית אל תוכנה תוכנה ייעודית המתיכה את המידע ומאתרת חפצים חשודים על המסלול. במקביל, היא מפעילה את התוסף BirdWize, אשר מזהה ציפרים על המסלול, ומבריח אותן באמצעות רעש מרתיע המופק מראש החישה הסמוך לציפור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Xsight