כבאית עם שבבי אוטוטוקס תשלוט ברמזורים

21 יולי, 2020

יצרנית שבבי ה-V2X מכפר נטר וחברת AI מאטלנטה, מתקינות במספר ערים בארה"ב מערכת תקשורת אשר מעניקה עדיפות לרכב ביטחון והצלה המתקרב לרמזורים, ותפנה עבורם את הצומת באופן אוטומטי

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר מתקינה מערכת תקשורת בין כלי-רכב לבין תשתיות כביש (V2X) שתאפשר לרכבי חירום והצלה לשלוט ברמזורים ובכך להבטיח תנועה מהירה וחלקה, בלא להסתכן בכניסת חירום לצמתים הומים. הפרוייקט מתבצע בשיתוף פעולה עם חברת Applied Information מאטלנטה, ג'ורג'יה, המספקת פתרונות תחבורה חכמים. החברה פיתחה את מערכת Dual-Mode /Dual-Active V2X המתבססת על שבבי התקשורת של אוטוטוקס.

המערכת מאפשרת לתמרורים בכביש המצויידים ביחידת התקשורת הנייחת של המערכת (Roadside Unit), לתקשר ישירות עם כלי-רכב המצויידים ביחידת התקשורת הניידת (On Board Unit) של המערכת. ההתקנה הראשונה תתבצע בעיר אלפרטה, ג'ורג'יה, ולאחריה מתוכננות התקנות בערים נוספות בג'ורג'יה, בטקסס ובהוואי. חברת AI הוסיפה למערכת יכולת מתן עדיפות, אשר מאפשרת לכוחות חירום והצלה לשנות את אופן פעולת הרמזורים והתמרורים החכמים, ולהעניק עדיפות לרכב החירום.

כך למשל, כאשר אמבולנס או רכב כיבוי אש במשימת הצלה מגיעים אל צומת, הרמזורים בצומת מזהים את רכב החירום, ומעניקים לו זכות קדימה כשהם עוצרים את שאר התנועה בצומת. בעיר אלפרטה פועלים כיום כ-150 רמזורים, ולהערכת AI ואוטוטוקס, ההתקנה בה תהיה ההתקנה הראשונה בעולם של יכולת מהסוג הזה.

השבבים של אוטוטוקס הם דואליים ומאפשרים לקיים את התקשורת גם בפרוטוקול תקשורת ישירה (DSRC) וגם באמצעות הרשת הסלולרית (C-V2X). סגן נשיא לפיתוח עסקי באוטוטוקס, יובל לחמן, אמר שהניסוי מוכיח שהתעשייה לא ממתינה עד להחלטת הרגולטור האמריקאי האם ראוי להשתמש בטכנולוגיית DSRC או בטכנולוגיית C-V2X. "קיימת בשוק מגמה ברורה המעדיפה התקנה של מערכות שהן 'אדישות' לסוג טכנולוגיית התקשורת".

יובל לחמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת אוטוטוקס
יובל לחמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת אוטוטוקס

חברת אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008 ונחשבת לאחת מהחברות הראשונות בעולם המספקות שבבי V2X בייצור המוני (על-ידי חברת STMicroelectronics). הם קיבלו הסמכה בארה"ב ובסין. בחודש מרץ השנה, היא עברה את מבחני ההסמכה הראשונים לטכנולוגיית תקשורת שלישית: תקשורת Wi-Fi 5 בתדרי 2.4GHz ו-5GHz התומכת בתקני 802.11a/b/g/n/ac.

הדבר יאפשר לקשר את הרכב אל שירותים נוספים המגיעים אליו ממקורות חיצוניים, דוגמת שידור מידע מהרכב, שירותי דיאגנוסטיקה, גישה לנקודות תקשורת ציבוריות, תקשורת עם תחנות טעינת רכב חשמלי ועידכוני תוכנה במתכונת over-the-air.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: autotalks , V2X , אוטוטוקס , יובל לחמן