אלקטריאון תבנה כביש חשמלי גם בגרמניה

23 אוגוסט, 2020

פיתחה כביש חשמלי הטוען את סוללות הרכב החשמלי הנוסע עליו. לאחר שהקיה כביש חשמלי בשבדיה, חתמה על הסכם דומה עם חברת האנרגיה EnBW הגרמנית. בקרוב יתחילו עבודות ההקמה של מקטע חשמלי בתל אביב

בתמונה למעלה: התקנת תשתית הכביש החשמלי של אלקטריאון, לטעינה אלחוטית של כלי-רכב חשמליים 

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) חתמה עם חברת האנרגיה הגרמנית EnBW על הסכם להקמת כביש חשמלי בגרמניה לצורך הפעלת אוטובוס חשמלי שיסיע את עובדי החברה וטעינתו תהיה מבוססת על המערכת של אלקטריאון. הפרויקט נועד להדגים את יכולות המערכת ביישום כזה. מדובר בפרויקט השלישי מסוגו של החברה, בהמשך לפרויקטים שהיא מבצעת בשבדיה ובישראל. ההתקנה הראשונית מתכוננת להסתיים עד סוף 2020. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בבורסה בתל אביב ב-12.4% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של יותר מ-2.2 מיליארד שקל.

חברת אלקטריאון פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מסייע להפחית משקל כלי הרכב החשמליים, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

ההסכם עם EnBW כולל שני פרוייקטים נוספים: כביש חשמלי אלחוטי בתוך מתחם EnBW אשר ישמש לבחינת הטכנולוגיה והצגתה למקבלי החלטות, ונתיב חשמלי בכביש ציבורי לצורך התמודדות עם רגולציה וקידום הטכנולוגיה בקרב הציבור. כל המקטעים ישמשו להטענת אוטובוס חשמלי אשר יסיע עובדים בין מרכז הדרכה של EnBW למערך התחבורה הציבורית המקומי. בשלב הראשון הזמינה EnBW מקטע בתוך המתחם שלה, ואת האוטובוס בעל יכולת הטעינה מהכביש. להערכת אלקטריאון עד סוף השנה היא צפויה להזמין שני מקטעים נוספים בתוך המתחם שלה ובכביש הציבורי.

גרמניה היא שער אל השוק האירופי

אלקטריאון תספק ל-EnBW פתרון כולל: טכנולוגיה, תכנון והקמה, אוטובוס המצויד במקלטים מתאימים ושרותי תפעול ותחזוקה. למגוון הפלטפורמות הנמצאות כבר בשימוש ובחינה ע"י החברה  – אוטובוס קבלים ומשאית כבדה, יתווסף במסגרת הפרויקט אוטובוס מבוסס-סוללות ראשון. חברת EnBW מתמחית בהפעלת רשתות חשמל ותשתיות טעינה בכבישים ציבוריים. היא תהיה אחראית על מימון הפרויקט, אספקת החשמל וחיבורי הרשת והקשר עם הרשויות המקומיות. האוטובוס יופעל על-ידי חברת האוטובוסים המקומית בעיר קרלסרוהה.

שוק היעד הראשוני של אלקטריאון הוא אירופה, אשר מרכזת מאמצים רבים למאבק בזיהום האוויר. גרמניה נחשבת למובילה עולמית בתחום ואף הקצתה 60 מיליארד דולר במסגרת יישום החוק להגנת האקלים. שיתוף הפעולה עם EnBW נעשה במסגרת מהלך כולל של החברה שמטרתו כניסה לשוק הגרמני והעמקת הפעילות באירופה.

במרץ 2020 היא השלימה אינטגרציה מלאה של המערכת בכביש ציבורי באי גוטלנד בשבדיה וביצעה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית של משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה. להערכתה, בחודשים הקרובים יחלו עבודות ההתקנה של הפיילוט הישראלי: מקטע כביש חכם להסעות סטודנטים מתחנת הרכבת לאוניברסיטת תל אביב, באמצעות חברת דן ובשיתוף עם עיריית תל אביב. חברת EnBW היא מספקיות האנרגיה הגדולות בגרמניה ומעסיקה כ-21,000 עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Electreon , אלקטריאון , כביש חשמלי , רכב חשמלי