באטמ חתמה על הסכם רישיון עם ענקית טלקום מאסיה

27 אוגוסט, 2020

חברת הטלקום תשתמש במערכת ההפעלה של באטמ ו-ARM כדי להקים רשתות וירטואליות ללקוחותיה, בהם מאות מפעילות תקשורת ברחבי העולם. באטמ תקבל תמלוגים על כל רשת שתוקם

חברת באטמ (BATM) חתמה על הסכם רישיון ראשון עם ספקית תקשורת לשימוש בפלטפורמה שפיתחה בשיתוף חברת ARM לניהול רשתות וירטואליות (NFV) לארגונים. לפי הודעת החברה הבוקר, מדובר בחברת טלקום, שמרכזה באסיה ואשר מספקת שירותים לארגונים וחברות בינלאומיים. לדברי באטמ, בין לקוחותיה של חברת הטלקום נמנים מאות מפעילות תקשורת מ-160 מדינות. מנייתה של באטמ מזנקת היום במסחר בתל-אביב בכ-17%.

חברת הטלקום תשתמש בפלטפורמה של באטמ ו-ARM כדי להקים רשתות וירטואליות ללקוחותיה ולהציע זאת כשירות חדש. באטם תקבל עמלה בעבור כל פריסה של רשת וירטואלית אצל לקוח של חברת הטלקום. מבאטמ נמסר כי הסכם הרישיון הוא לשלוש שנים וכי הוא נחתם לאחר ביצוע הוכחות היתכנות.

באטמ פיתחה, דרך חברת-הבת שלה בבריטניה Telco Systems, מערכת הפעלה אוניברסלית בשם NFVTime שמאפשרת לפרוס רשתות וירטואליות (NFV) ולנהל את היישומים השונים על-גבי חומרה המבוססת על ארכיטקטורת RISC של Arm. להערכת החברות, הפתרון המשולב מאפשר לספקיות תקשורת להוזיל את עלויות החומרה של רשתות הקצה ולנהל בצורה גמישה יותר את יישומי הרשת בהתאם לצרכי הלקוח.

יישומי רשת בעידן הדור החמישי

שיתוף הפעולה בין באטמ ל-Arm החל לפני כשנתיים, ובדצמבר 2018 הידקו שתי החברות את היחסים ביניהן, עם הצטרפותה של פלטפורמת ה-NFV של באטמ לאקוסיסטם Neuverse של ARM, המאגד את כל תשתיות הרשת, כגון מתגים, נתבים ושרתים, המתבססים על הארכיטקטורות שלה.

פתרונות NFV הינם פלטפורמות מבוססות תוכנה המאפשרות לנהל את יישומי הרשת השונים באופן וירטואלי משרת מרוחק, ללא צורך בהתקנת חומרה חדשה באתרי הקצה. רשתות וירטואליות מאפשרות להוסיף ולעדכן יישומים ולנהל את התעבורה בצורה יעילה ופשוטה יותר. פלטפורמת NFVTime של באטמ מאפשרת להפוך כל יחידת-קצה (white box) מבוססת ARM באתר הקצה למכונה וירטואלית המריצה יישומי רשת.

בתחילת החודש השלימה וודאפון (Vodafon) בהצלחה בדיקת ההיתכנות, שנערכה במעבדות וודאפון בבריטניה. הצלחת הפיילוט עשוי להוביל לאימוץ מסחרי של הפתרון על ידי וודאפון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ענן , תקשורת

פורסם בתגיות: ARM , NFV , באטמ