וודאפון בוחנת את אימוץ פתרון ה-NFV של באטמ ו-ARM

6 אוגוסט, 2020

באטמ פיתחה מערכת הפעלה ליישומי רשת וירטואליים על בסיס הארכיטקטורה של ARM. וודאפון השלימה פיילוט שהדגים את יתרונות הפלטפורמה לעסקים קטנים ובינוניים. "מערכת ההפעלה שלנו יכולה לתמוך בכל פונקציה"

ענקית התקשורת וודאפון (Vodafone) השלימה בהצלחה בדיקת היתכנות בפתרון המשולב של חברת באטמ הישראלית (BATM) וחברת המעבדים הבריטית Arm לניהול רשתות תקשורת וירטואליות בארגונים. במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, פיתחה באטם, דרך חברת-הבת שלה בבריטניה Telco Systems, מערכת הפעלה אוניברסלית בשם NFVTime שמאפשרת לפרוס רשתות וירטואליות (NFV) ולנהל את היישומים השונים על-גבי חומרה המבוססת על ארכיטקטורת RISC של Arm. לדברי החברות, הפתרון המשולב מאפשר לספקיות תקשורת להוזיל את עלויות החומרה של רשתות הקצה ולנהל בצורה גמישה יותר את יישומי הרשת בהתאם לצרכי הלקוח.

בבדיקת ההיתכנות, שנערכה במעבדות וודאפון בבריטניה, בחנה וודאפון את השימוש בפלטפורמה של באטמ ו-Arm עבור שורה של שירותי רשת המיועדים לעסקים קטנים ובינוניים. הצוות של וודאפון פרס רשת של מכונות וירטואליות וקונטיינרים על גבי מעבד 4 ליבות Cortex-A72 של Arm, ובאמצעות מעבד 8 ליבות של Arm הצליחו להשיג תעבורת רשת בקצב של 15 ג'יגה-ביט לשנייה. הצלע הרביעית בשיתוף הפעולה הזה היא חברת הסמיקונדקטור NXP, שתייצר את השבבים עבור קופסאות-הקצה.

יישומי רשת בעידן הדור החמישי

שיתוף הפעולה בין באטמ ל-Arm החל לפני כשנתיים, ובדצמבר 2018 הידקו שתי החברות את היחסים ביניהן, עם הצטרפותה של פלטפורמת ה-NFV של באטמ לאקוסיסטם Neuverse של ARM, המאגד את כל תשתיות הרשת, כגון מתגים, נתבים ושרתים, המתבססים על הארכיטקטורות שלה.

פתרונות NFV הינם פלטפורמות מבוססות תוכנה המאפשרות לנהל את יישומי הרשת השונים באופן וירטואלי משרת מרוחק, ללא צורך בהתקנת חומרה חדשה באתרי הקצה. רשתות וירטואליות מאפשרות להוסיף ולעדכן יישומים ולנהל את התעבורה בצורה יעילה ופשוטה יותר. פלטפורמת NFVTime של באטמ מאפשרת להפוך כל יחידת-קצה (white box) מבוסס ARM באתר הקצה למכונה וירטואלית המריצה יישומי רשת.

בשיחה עם Techtime הסביר ד"ר גבריאל קרנר, סמנכ"ל המוצר של Telco Systems, כי הארכיטקטורה של Arm מאפשרת להוזיל את עלויות ניהול הרשת. "פונקציות מורכבות מצריכות מחשב חזק ויקר, וככל שתרצה להוסיף עוד פונקציות יהיה צורך במחשב עוד יותר עוצמתי, וזה מייצר עלויות מאוד גבוהות. הפתרון שלנו מאפשר לבסס את פלטפורמת ניהול הרשת על ארכיטקטורת RISC של Arm, שהיא יעילה וחסכונית ומוזילה את כל עלויות השבבים של רשת הקצה. זה משנה את כל התמונה, ומאפשר לספק התקשורת לבנות מודל עסקי חדש לשירותים שהוא מספק לארגונים."

מלבד הוזלת עלויות משאבי העיבוד, קרנר מסביר כי מערכת ההפעלה שהם פיתחו מספקת גמישות גדולה יותר בניהול הרשת לאורך זמן והיא מותאמת לעידן הדור החמישי והתעשייה החכמה, שבה צפוי להיות ריבוי בהיקף היישומים. "בנינו מערכת הפעלה ליחידות-קצה שיכולה לתמוך בכל אפליקציה. הלקוחות החדשים, כמו למשל מפעל חכם, רוצים לפתח פונקציות ייעודיות עבור הצרכים שלהם. מערכת ההפעלה שלנו לא רק מאפשרת להפעיל יישומים נפוצים כמו פיירול, SD-WAN וראוטינג, אלא גם לבנות פונקציות חדשות וייעודיות על גבי אותה חומרה. זה פתרון שלא קיים בעולם, וזה מה שעשינו עם וודאפון."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות