Beam מביאה טכנולוגיית מכ"ם צבאית אל תקשורת הדור החמישי

31 אוגוסט, 2020

החברה החשאית מרחובות מפתחת מודולי שידור וקליטה בתדרי 24GHz-28GHz המבוססים על טכנולוגיה של אנטנות מכ"ם צבאיות מסוג Phased Array, אשר הותאמה לצורכי שוק התקשורת הסלולרית העתידית

בתמונה למעלה: ניסויי מעבדה באנטנת Phased Array שהותאמה ליישומי תקשורת

מתחת למסך המכ"ם של התעשייה מפתחת חברת Beam Semiconductor מרחובות טכנולוגיית תקשורת אלחוטית עבור תשתיות תמסורת של מערכות הדור החמישי, המבוססת על טכנולוגיה של אנטנת סריקה אלקטרונית (Phased Array Antenna) שהובאה מתחום המערכות הצבאיות. החברה מעסיקה מומחים בעלי רקע בפיתוח מערכות מכ"ם צבאיות מסוג AESA שבהן הסריקה נעשית באמצעים אלקטרוניים. היא הביאה את הטכנולוגיה הזאת אל תחום התקשורת ועוסקת כיום בפיתוח משדרים ומקלטים בתדרי 24GHz-28GHz, המיועדים להתקנה בציוד תקשורת של הדור החמישי.

תמסורת אלחוטית בתדר גבוה

האתגר המרכזי שעימו החברה מתמודדת הוא בהוזלת הטכנולוגיה. תקציבי השוק האזרחי לא יכולים להתחרות בתקציבי השוק הצבאי, ולכן הפתרון צריך להתבסס על שימוש בטרנזיסטורי סיליקון ולא גאליום ארסנייד כפי שמקובל במערכות הצבאיות. ל-Techtime נודע שהחברה נמצאת כיום בשלבים מתקדמים מאוד של פיתוח אנטנות בעלות 8 על 8 אלמנטים, ומתחילה את הפיתוח של אנטנת 16 על 16 אלמטים, בעלות יכולת סריקה אלקטרונית בזווית של 45 מעלות בכל כיוון.

המוצר הסופי יהיה כרטיס הכולל אנטנה ומעגל RFIC שיותקנו בתחנות בסיס ובממסרי 5G מקומיים. הטכנולוגיה מתבססת על פרוייקט הפיתוח הקודם של החברה, משדר-מקלט לגלים מילימטריים בפס התדרים 60GHz, הכולל אנטנה וערכת שבבי RFIC ומיושם במודול בגודל של 4 ס"מ על 2.5 ס"מ בלבד.

במקור החברה העריכה שמכיוון שהתדר הזה (60GHz) הוא חופשי מרישוי, יש בו פוטנציאל לשוק צומח כפי שהיה בתדרי Wi-Fi שהם חופשיים. אלא שבשנת 2015 היא נרכשה על-ידי חברת GLH Asset Management מטורונטו, קנדה, והיא שינתה את ייעודה של Beam: התברר שדווקא בתדרי 24GHz-28GHz הלא חופשיים מצוי השוק הגדול, מכיוון שאלה תדרי העבודה של רוב המערכות האלחוטיות בדור החמישי.

 

משדר מקלט של חברת Beam Semiconductor המבוסס על אנטנת סריקה אלקטרונית
משדר מקלט של חברת Beam Semiconductor המבוסס על אנטנת סריקה אלקטרונית

ליבת הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ייצור אנטנות בטכנולוגיית LTCC – Low Temperature Co-fired Ceramic המאפשרת לייצר אלמנטים מורכבים הכוללים נגדים, סלילים וקבלים, הדחוסים בין שכבות של חומר קראמי. האנטנה של החברה בנויה בתהליך LTCC בעל 19 שכבות, הכולל גם שימוש במוליכי גלים בטכנולוגיית SIW- Substrate Integrated Waveguide המעניקים לאנטנה הגבר גבוה גם במימדים פיסיים קטנים מאוד.

הטכנולוגיה מוגנת בשבעה פטנטים רשומים

הטכנולוגיה הזאת מוגנת באמצעות שבעה פטנטים רשומים, בנושאים כמו תקשורת באמצעות Phased Array, מודולי אנטנה מסוג MicroHorn ועוד. כיום החברה נמצאת בשלבי הטרום-מכירות. מנהל התפעול אביגדור ברלין מנהל את הצוות בארץ, ומנכ"ל החברה, סטייסי ג'וזף, יושב בטורונטו ועוסק בפיתוח העסקי. לדברי ברלין, מספר חברות גלובליות המייצרות ציוד תקשורת אלחוטית ממתינות להשלמת הפיתוח כדי לבחון את שילוב הטכנולוגיה במוצריהן, בהן מפעילות סלולריות מוכרות הממתינות לקבלת הדגמות.

השלב הבא הוא פיתוח אנטנה בעלת 256 אלמנטים קורנים וקולטים, ובניית ערכת שבבים ייעודית עבורה. לאחרונה החברה התקבלה לחממת Silicon Catalyst המתמקדת בתחום השבבים, אשר החלה לפעול בישראל בסוף 2019. להערכת החברה, המערכת שלה תשתלב בשני מרכיבים בסיסיים של רשתות הדור החמישי: מערכות תמסורת מקומיות מסוג Fixed Wireless Access ונקודות קישור של הדור החמישי אל סיבים אופטיים (5G Fiber Extension).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Beam Semiconductor