חברת AMD במו"מ לרכישת Xilinx ב-30 מיליארד דולר

9 אוקטובר, 2020

בעקבות הידיעות עלתה מניית חברת זיילינקס ב-17% והיא נסחרת בשווי של כ-26 מיליארד דולר. AMD היא המתחרה היחידה של אינטל במעבדי x86. בשנת 2015 רכשה אינטל את המתחרה העיקרית של זיילינקס תמורת 16.7 מיליארד דולר

חברת AMD נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת זיילינקס (Xilinx), ככל הנראה תמורת כ-30 מיליארד דולר. כך דיווחה סוכנות בלומברג אשר ייחסה את הידיעה למקורות המקורבים לעיסקה שביקשו להישאר בעילום שם עד לסיומה. הם מסרו שהעיסקה צפויה להיסגר ככל הנראה במהלך השבוע הקרוב, אולם עדיין לא ברורים התנאים הנוספים של העיסקה.

חברת זיילינקס היא החברה הגדולה בעולם בתחום הרכיבים המיתכנתים (FPGA). בשנה האחרונה הסתכמו מכירותיה בכ-3.16 מיליארד דולר. בעקבות הידיעה עלתה מנייתה בנסד"ק בכ-17% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-26 מיליארד דולר. חברת AMD היא המתחרה היחידה של חברת אינטל בתחום ייצור מעבדי CPU המבוססים על ארכיטקטורת x86. היא גם מייצרת גם מעבדים וכרטיסים גרפיים. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-6.73 מיליארד דולר. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי של 101.6 מיליארד דולר.

חברת זיילינקס היא הממציאה של טכנולוגיית הרכיבים המיתכנתים (FPGA). הם פותחו כדי לספק למהנדסים יכולת לבדוק אבות טיפוס של שבבים לפני העברתם לייצור המוני, אולם בשנים האחרונות הם נכנסים לשווקים חדשים: המבנה המקבילי שלהם מאפשר להשתמש בהם כמעבדי-עזר חזקים מאוד המייעלים את פעילות מרכזי הנתונים והשרתים, ביצוע פעולות חישוביות חזקות והפעלת יישומי בינה מלאכותית. אפילו עיבוד מידע מהחיישנים ברכב אוטונומי. המגמה הזו עמדה מאחורי העיסקה הגדולה ביותר בתולדותיה של אינטל: בשנת 2015 היא רכשה את חברת אלטרה, המתחרה המרכזית של זיילינקס, תמורת 16.7 מיליארד דולר. אלטרה מהווה כיום את ליבת קבוצת המערכות המיתכנתות (Programmable Solutions Group) של חברת אינטל.

ברקע מהדהדת עסקת ה-40 מיליארד דולר של אנבידיה-ARM

בשנים האחרונות הצליחה AMD לחזק את מעמדה בשוקי המחשבים האישיים והשרתים, והרחיבה את נתח השוק שלה על חשבון נתח השוק של אינטל. בתגובה, אינטל חיזקה את מעמדה בתחום מרכזי הנתונים, תשתיות הענן החזקות ותשתיות המיחשוב עתיר הביצועים. המהלך של AMD, במידה וייצא אל הפועל, יחזק אותה גם בתחומים האלה.

ברקע לתחרות בין השתיים עומדת העלייה במעמדה של חברת אנבידיה, המשתמשת בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) כמנוף לבניית מעמדה בשוק מרכזי הנתונים ותשתיות העיבוד החזקות. אנבידיה מבססת את האסטרטגיה שלה על מעבדים גרפיים (GPU) המבצעים את עיקר מטלות ה-AI במרכזי הנתונים והענן, ועל הקישוריות המהירה של מלאנוקס המבטיחה לה יכולת בניית מרכזי נתונים, מחשבים גדולים וגם תשתיות בקצה הרשת הזקוקות לבינה מלאכותית ולתקשורת.

כעת היא מעוניינת לצרף גם את טכנולוגיית ה-CPU של חברת ARM, שאותה היא מתכננת לרכוש תמורת כ-40 מיליארד דולר (במידה ויתקבלו האישורים הרגולטוריים). משובר בשני מהלכים גדולים מאוד: אם תושלם בהצלחה עיסקת אנבידיה-ARM, ואם תתבצע גם עסקת AMD-זיליינקס – שוק תשתיות המיחשוב צפוי להתארגן מסביב לשלושת מוקדי הכוח הגדולים האלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: AMD , XILINX , זיילינקס