המהנדס הישראלי שלימד את יצרניות הרכב הגרמניות איך "להרגיש" את הכביש [פודקאסט]

26 אוקטובר, 2020

תוכנית מס' 25 בפודקאסט של Techtime, עם בועז מזרחי, מייסד Tactile Mobility, שפיתחה תוכנה למחשב הרכב שיודעת לנתח את מצב הרכב והכביש. "בתום הנסיעה, האיש מ-BMW אמר לי ,'אני רוצה את האלגוריתם הזה'"

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח בתוכנית הוא בועז מזרחי, אחד ממייסדיי והטכנולוג הראשי (CTO) של חברת טקטייל מוביליטי (Tactile Mobility) מחיפה.

מערכות נהיגה אוטונומית מסתמכות בעיקרן על חיישנים ויזואליים: מצלמות, LiDAR, מכ"ם, אינפרה-אדום. ואולם, האם די בראייה ממוחשבת כדי לנהוג ברכב בצורה חלקה ובבטחה? מייסד טקטייל מוביליטי טוען שלא. כשאנחנו מאיצים, בולמים, מסיטים את ההגה, אנחנו לא מתחשבים רק במידע הוויזואלי שמול עינינו, אלא גם במאפייני הרכב ותנאי הכביש, מה שקרוי "אחיזת הכביש". יש הבדל משמעותי אם בין נסיעה במשאית עמוסת מטען לג'יפ 4X4 ובין נסיעה על כביש חדש שנסלל לאחרונה לבין כביש סדוק ביום גשום.

אבל איך ניתן ללמד מחשב לפרמל (formulate) את תחושת הרכב והכביש. טקטייל פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרכב להסיק את "התחושה" הזו על-בסיס איסוף וניתוח של מידע בזמן-אמת מהחיישנים הלא-ויזואליים שכבר קיימים כיום בכלי-רכב, דוגמת יחידות הבקרה השולטות על הבלמים, הצמיגים, דוושת הגז, המנוע, הדיפרנציאל ועוד.  האלגוריתמים של החברה מעבדים את כל האותות מהמערכות הללו ומתרגמים אותם לתובנות על מצב הכביש ומצב הרכב ומסייעים למחשב לקבל החלטות מדויקות יותר.  

לא מכבר הכריזה טקטייל כי יצרנית הרכב הגרמנית BMW בחרה להטמיע את התוכנה שלה במחשבי הרכב שלה החל מהשנה הבאה.בשיחה מספר בועז איך יוצרים שפה חדשה שתאפשר למחשב להבין מה זו בור בכביש, כיצד נרקם שיתוף הפעולה עם BMW, וגם על חוצפה ישראלית ונסיעות מבחן באגמים קפואים בלפלאנד.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , Podcast , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: בועז מזרחי , טאקטייל מוביליטי , יוחאי שויגר