גילת תפצה את בעלי המניות על ביטול עסקת המיזוג עם קומטק

29 אוקטובר, 2020

מתכננת לשלם דיבידנד חריג בגובה של 55 מיליון דולר. דיווחה שפתרון התמסורת הסלולרית שלה, Capricorn PLUS VSAT, השיג "ביצועים יוצאי דופן" בתעבורת 5G על גבי לוויין GEO HTS של Thaicom

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) "מנקה את השולחן" לאחר הפיאסקו של עסקת המיזוג עם חברת קומטק האמריקאית. היא הכריזה על מהלך לחלוקה חריגה של דיבידנדים, על כוונה לבצע השקעות חדשות ועל סדרה של הצלחות טכנולוגיות ושיווקיות. בסוף השבוע הודיעה החברה שבתחילת דצמבר היא תשלם לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר. בנוסף, הדירקטוריון החליט לבקש מבית המשפט לבצע חלוקה חריגה של דיבידנד בהיקף של 35 מיליון דולר נוספים. החלטת בית המשפט צפויה להתקבל כבר החודש.

מנכ"ל החברה, עדי ספדיה, הסביר שהדיבידנד הנוסף ישולם מסכום הפיצוי ששילמה קומטק עקב ביטול המיזוג. "הנזילות הגבוהה שלנו, הכוללת 140 מיליון במזומן, ושווי הנכסים בידינו, מאפשרת לשלם את הדיבידנד הזה וגם לבחון הזדמנויות השקעה חדשות כדי להאיץ את הצמיחה". במקביל, החברה דיווחה על "ביצועים יוצאי דופן" בתעבורת 5G על גבי לוויין התקשורת IPSTAR GEO HTS של חברת Thaicom. בעקבות ההצלחה הוכרז פתרון התמסורת הסלולרית של גילת כמוכן ליישום ולהטמעה בארכיטקטורת 5G.

התוצאות הושגו במהלך הדגמות חיות עם שתי מפעילות תקשורת, שהתבצעו בחודש האחרון ועשו שימוש בתשתית התמסורת הסלולרית ובמודם Capricorn PLUS VSAT של גילת. בדיקת השימוש בטלפון נייד תומך 5G הראתה מהירות גלישה גבוהה ביישומי Youtube 4K, VoLTE, ViLTE, מציאות מדומה, מציאות רבודה ותקשורת עם מל"ט המספק שידור וידאו חי. הבדיקות התבצעו עם במספר מתארי תקשורת. המודם של החברה מבוסס על טכנולוגיית האצה המאפשרת לו להגיע למהירויות הורדה של 400Mbps ומהירויות העלאה של 100Mbps במכשיר הנייד.

מודם Capricorn PLUS (בתחתית התמונה) ומגברי מצב מוצק של ווייבסטרים
מודם Capricorn PLUS (בתחתית התמונה) ומגברי מצב מוצק של ווייבסטרים

"אנו נרגשים מהתוצאות של מוצר הדגל שלנו בתחום VSAT, המודם ה-Capricorn PLUS", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהל המוצר בגילת, אליק שימלמיץ. "Thaicomהטמיעה את הפלטפורמה הרב שירותית של גילת בקרב מפעילות תקשורת רבות במהלך השנים", אמר ניל סוואנסירי סמנכ"ל הלקוחות ב-Thaicom. "ההדגמה של יכולות 5G בתאילנד תאפשר לנו לספק שירותים משמעותיים מאוד באמצעות הלוויין IPSTAR שלנו, כולל שירותי 5G באמצעות לוויין". חברת Thaicom מפעילה כיום ארבעה לווייני תקשורת בעלי ביצועים גבוהים (HTS) המכסים את אסיה, אוקיאניה ואפריקה.

עוד מעט תישכח סאגת המיזוג הכושל עם קומטק

ההודעה הזו היא אחרונה בסדרת הכרזות מעודדות המגיעות בזמן הנכון לאחר הסאגה המאכזבת של המיזוג הכושל עם חברת קומטק האמריקאית: היא דיווחה על הזמנה בהיקף של כמה מיליוני דולרים ממשרד הביטחון האמריקאי לאספקת מגברי מצב מוצק המבצעים גם המרה של האותות מתדרים נמוכים לתדרים גבוהים (Block Upconverter), עבור מרכיב התקשורת הלווייינית ברשת תקשורת של הצבא. מדובר במגברי 50W Ka-band צבאיים המיוצרים על-ידי החברה הבת האמריקאית Wavestream.

לפני כשבוע היא זכתה בחוזה לשלוש שנים בהיקף של כ-20 מיליון דולר לניהול תשתית התמסורת הסלולרית של מפעיל תקשורת ניידת מרכזי בארה"ב. בעקבות ההסכם היא תהיה הספקית היחידה של הלקוח לניהול מערך התמסורת של רשת ה-LTE שלו ושל מערך ההתאוששות מאסון. כמעט במקביל היא גם זכתה בהזמנה כמעט זהה של חברת Southern Linc מדרום ארצות הברית. חברת גילת נסחרת בנסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של כמיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , גילת , לוויינים