בירד תגן על צי כלי-טיס של מדינה באפריקה

22 נובמבר, 2020

החברה תתקין את מערכת ההגנה האקטיבית שפיתחה, הכוללת גם חיישן לייזר המיירט את הטיל, במספר כלי-טיס צבאיים והמטוס הנשיאותי

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystems) מהרצליה זכתה בחוזה הצטיידות משמעותי במדינה ביבשת אפריקה. במסגרת החוזה, בירד תצייד צי של כלי-טיס צבאיים ומטוסי מנהלים במערכת הגנה האקטיבית המתקדמת והמאובזרת ביותר של החברה, AMPS-MLRD, הכוללת גם חיישן אימות ושבש לייזר. מבירד נמסר כי הלקוח בחר במערכת לאחר בדיקה של חלופות רבות בשוק וכי הבחירה במערכת המלאה מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה של החברה.

פריקה היא מהאזורים המסוכנים ביותר לכלי טיס כדוגמת מסוקים ומטוסי מנהלים, וזאת בשל תפוצת טילי-הכתף הגדולה בקרב ארגוני טרור ומיליציות חמושות, ובירד כבר סיפקה את המערכת למספר מדינות ביבשת וגם למסוקי האו"ם המוצבים באזור. בחודש יוני השנה דיווחה בירד כי זכתה בחוזה להתקנת מערכת ההגנה האקטיבית שלה במטוסו של נשיא נוסף של מדינה באפריקה.

המערכת פועלת בשלושה שלבים. בשלב הראשון, חיישן אלקטרו-אופטי פסיבי מזהה את החתימה האולטרה-סגולית (UV) של טיל-כתף הנורה מהקרקע, ומייצר התראה ראשונית. כדי להתמודד עם התראות שווא רבות המאפיינות מערכות מסוג זה המבוססות על חיישן יחיד, בירד הטמיעה בפתרון שלה חיישן נוסף, המתבסס על אפקט דופלר כדי לוודא שמדובר בטיל מתקרב, ולעקוב אחר כיוונו. רק לאחר אימות האיום, המערכת מפעילה את אמצעי ההגנה שנבחרו כדוגמת נורים, פיזור מוץ או שימוש בשבש לייזר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , אפריקה , הגנה אקטיבית