פי.סי.בי טכנולוגיות הכפילה את הרווח הנקי

23 נובמבר, 2020

מכירותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2020 צמחו ב-5% והסתכמו בכ-86.5 מיליון דולר. המנכ"ל עובד שפירא: "למרות התמשכות משבר הקורונה, הגדלנו את האחיזה בשוקי הליבה של החברה: השוק הצבאי והשוק הרפואי"

בתשעת החודשים הראשונים של 2020 צמחו המכירות של חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies) ב-5% והסתכמו בכ-86.5 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-82.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הסבירה שהגידול נובע מצמיחה בתחום הייצור מעגלים מודפסים ובתחום ההרכבות של כרטיסים אלקטרוניים. מנכ"ל החברה, עובד שפירא (בתמונה למעלה), אמר שלמרות משבר הקורונה, החברה הגדילה את אחיזתה בשוקי הליבה שלה: השוק הצבאי והשוק הרפואי.

"אנחנו מאמינים שבשנת 2021 ייפתחו בפנינו הזדמנויות צמיחה נוספות בשווקים הבינלאומיים, שאותן נוכל לנצל הודות למצבת המזומנים האיתנה של החברה". ככל הנראה הוא רומז לכוונת החברה לבצע רכישה בחו"ל. בשיחה עם Techtime לפני כחודש, הוא סיפר שהחברה נמצאת במגעים עם גופים פוטנציאליים אותם היא שוקלת לרכוש, במטרה להרחיב את האחיזה באחד משני שוקי היעד הזרים המרכזיים שלה: ארצות הברית ואירופה. "היינו כפסע מביצוע עסקה מהותית בארה"ב, אבל הקורונה עצרה את התהליך. לאחרונה התחלנו להתניע מחדש את המהלך, אשר מהווה בסיס מרכזי בהגדרת היעדים החדשה של החברה".

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות מספקת שירותי ייצור מעגלים מודפסים (PCB) מורכבים בסדרות קצרות ובינוניות, ושירותי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות. לחברה יש שותפים טכנולוגיים במזרח המבצעים עבורה ייצור בכמויות גדולות תחת פיקוחה (לא בתחום הצבאי). כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים ורוב לקוחותיה מגיעים מתעשיות האלקטרוניקה הצבאית והרפואית בישראל. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (48%) ונסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-390 מיליון שקל.

אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח

ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו המכירות בכ-29.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-28.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019. הרווח הגולמי עלה ב-11% והסתכם בכ-3.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.1 מיליון דולר ברבעון השלישי 2019. החברה מסרה שגידול ברווח הגולמי הוא תוצאה של שיפור תהליכי העבודה ברצפת הייצור וקיטון בעלויות הייצור הקבועות. הגידול ברווח הגולמי הושג למרות ירידה של כ-3% בשער החליפין של הדולר אל מול השקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-3.5 מיליון דולר, זינוק של כ-93% בהשוואה לרווח נקי של 1.8 מיליון דולר אשתקד.

קופת המזומנים של החברה, שממנה היא מתכננת לממן את ההתרחבות, הסתכמה בסוף הרבעון השלישי בכ-27.1 מיליון דולר. בדו"ח התקופתי החברה הסבירה את עיקרי אסטרטגיית הצמיחה שלה לשנים הבאות: ביסוס מעמדה כמובילת שוק בישראל והתרחבות משמעותית בחו"ל, המבוססת על עליונות טכנולוגית ומתן פתרונות ייחודיים ומהירים ללקוחותיה. המטרה היא להשיג שיעור צמיחה במכירות של כ-10% בשנה, ושיעור רווחיות ברף העליון של תעשיית הייצור האלקטרוני העולמית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , עובד שפירא , פי.סי.בי טכנולוגיות