אקופיה תגייס 440 מיליון שקל בבורסת תל אביב

24 נובמבר, 2020

יצרנית הרובוטים לניקוי פאנלים סולאריים קיבלה היום אישור מהרשות להירשם בבורסה בתל אביב. החברה חוותה גידול מואץ בפעילותה העסקית בשנים האחרונות. צבר הזמנותיה עומד על 42 מיליון דולר

חברת אקופיה (Ecoppia) מהרצליה, המייצרת רובוטים אוטונומיים לניקוי פאנליים סולאריים, הודיעה הבוקר כי הרשות לניירות ערך אישרה את רישום מניית החברה למסחר בבורסה של תל אביב. לפי הודעת החברה, התמורה הצפויה מהנפקת המניות לציבור צפויה להסתכם ב-282 מיליון שקל ועוד כ-157 מיליון שקל בעקבות מימוש כתבי אופציות. לפי תשקיף שהגישה החברה לפני כשבוע צבר הזמנותיה כיום עומד על 42 מיליון דולר.

אקופיה פיתחה משפחה של רובוטים המנקים את הפאנלים הסולאריים באופן אוטומטי באמצעות מיקרופייבר (microfiber) וללא שימוש במים. ניקוי שוטף של הפאנלים חשוב לקבלת תפוקה גבוהה, מכיוון שאבק והצטברות לכלוך עשויים להפחית את תפוקת החשמל שלהם בעשרות אחוזים. הרובוטים של אקופיה פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה כשהם מסירים כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. רובוט אחד מסוגל לנקות כ-1,200 פאנלים בלילה.

עד היום ניקו הרובוטים של אקופיה יותר מ-2 מיליארד פאנלים סולאריים. החברה משתפת פעולה עם חברות מובילות בתחום, בהן: Engie Group ו-EDF הצרפתיות, NTPC ו-Adani Power מהודו, Actis Group מאנגליה, unEdisson/TerraForm מארצות הברית ו-Fortum הפינית.

המגזר החם בבורסות העולם

במצגת למשקיעים, מדווחת אקופיה כי חוותה גידול שנתי ממוצע של 248% בין השנים 2014-2020, וכי הרובוטים שלה מנקים כיום פאנלים בהספק כולל של 5,200 מגה-וואט. להערכת החברה, שוק תחזוקת הפאנלים הסולאריים נאמד בכ-4-5 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח בשנים הקרובות ביחד עם הצמיחה של השוק הסולארי כולו.

ב-2018 הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-4.9 מיליון דולר, וב-2019 זינקו ל-8 מיליון דולר. עם זאת, עד כה במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו הכנסותיה של אקופיה ב-673 אלף דולר בלבד, בין היתר בשל קיפאון בשוק ההודי, שהוא השוק המרכזי של החברה ואחראי ליותר ממחצית מהכנסותיה.

המניות הסולאריות מצויות בשנה האחרונה בתנופה משמעותית בשוקי העולם, על רקע צמיחת השוק הסולארי הגלובלי ותוכניות רב-שנתיות של מדינות רבות להפחתת פליטת גזי החממה והפחתת התלות בהפקת חשמל ממקורות מזהמים. גם בחירות של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית הוסיפה למומנטום של המגזר הסולארי, לאור מחויבותו של הנשיא הנבחר למאבק במשבר האקלים וקידום אנרגיות מתחדשות. כך למשל, תעודת הסל TAN, הכוללת מניות של חברות סולאריות מובילות ובכללן גם סולאר-אדג' הישראלית, עלתה מתחילת השנה בכ-150%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , דוחות רווח , חדשות , קלינטק , רובוטיקה

פורסם בתגיות: אקופיה , בורסת תל אביב