אלטק מחדשת את קו הייצור: התקינה מכונת DES

24 נובמבר, 2020

קו הייצור החדש לביצוע פעולות צילום, צריבה וניקוי של המעגל המודפס נמצא בשלבי בדיקות אחרונים. דיווחה על עלייה במכירות וברווחיות בזכות השוק הישראלי והשוק הביטחוני. מגייסת 5.7 מיליון דולר מהמשקיעים בבורסה

בתמונה למעלה: מכונת ה-DES החדשה שנרכשה על-ידי אלטק. מנוהלת במתכונת Industry 4.0

ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו המכירות של חברת אלטק (Eltek) ב-9.3 מיליון דולר, כמו ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על רווח נקי של 598 אלף דולר בהשוואה לרווח נקי של 391 אלף דולר אשתקד. בתשעות החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו מכירות החברה בכ-27.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-26.2 מיליון דולר אשתקד. אולם השינוי המרכזי הוא בריווחיות: אלטק סיימה את תשעת החודשים הראשונים עם ריווחיות תפעולית של 2.1 מיליון דולר – בהשוואה לכ-1 מיליון דולר בלבד לפני שנה.

בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות, הסביר מנכ"ל אלטק, אלי יפה, שבמהלך השנה חלה ירידה של 22% במכירות ללקוחות בהודו ובאיטליה לאחר שמפעליהם הושבתו בגלל הקורונה. אולם במקביל החברה הגדילה את מכירותיה בשוק הישראלי ב-15%. מבחינת תמהיל המכירות, היא הגדילה ב-8% את היקף המכירות לשוק הביטחוני ולקבלני ייצור אלקטרוני, להיקף של כ-23.5 מיליון דולר. בתחום המכשור הרפואי המכירות צמחו ב-13% והיו אחראיות לכ-8.7% מהמכירות בתשעת החודשים הראשונים.

שדרוג משמעותי של קו הייצור

במהלך הרבעון השלישי ביצעה אלטק את אחד מהמהלכים החשובים בשדרוג קו הייצור שלה. היא רכשה מערכת מודרנית המבצעת צילום, צריבה וניקוי של המעגל המודפס (DES – Developing Etching Stripping). זהו שלב מרכזי בייצור מעגלים מודפסים, ואחראי על בניית תבנית המוליכים החשמליים בכל אחת מהשכבות. המכונה החדשה מתאימה לייצור מעגלים גמישים, מעגלים קשיחים ומעגלים גמישים קשיחים. יפה גילה שהמכונה כבר הותקנה בקו הייצור ונמצאת כעת בהרצת מבחן לצד קו הייצור הישן.

ל-Techtime נודע שהמערכת החדשה מהירה ומדוייקת יותר, וכוללת יכולות ניהול ובקרה במתכונת Industry 4.0. בין השאר בוצעו התאמות מיוחדות המאפשרות לאלטק לייצר מעגלים גמישים דקים במיוחד, מעגלים צפופים מאוד (High-density PCB), ומעגלים מיוחדים הדורשים מרווחים של עד 2mil בין המוליכים.

מנכ"ל אלטק, אלי יפה: "לקורונה הייתה השפעה שולית על התפקוד שלנו"
מנכ"ל אלטק, אלי יפה: "לקורונה הייתה השפעה שולית על התפקוד שלנו"

חברת אלטק נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-20.7 מיליון דולר. לפני כשבועיים היא החלה בתהליך הנפקת זכויות לבעלי המניות שיסתיים ב-2 לדצמבר 2020. החברה מקווה לגייס הון בהיקף של כ-5.7 מיליון דולר, אשר חלק ממנו ישמש להחזרת הלוואה לקבוצת ניסטק (הבעלים של החברה) בהיקף של כ-2.9 מיליון דולר, ולמימון הוצאות כלליות. החברה העריכה שחלק מהסכום עשוי להיות מושקע ברכש נכסים ממשיים.

השפעות הקורונה ומלחמת הסחר

יפה: "במהלך השנה התמודדנו עם הקשיים שיצרה מגיפת הקורונה. ארבעה עובדים באלטק התגלו כחיוביים לקורונה, וחלק מהעובדים שהו בבידוד וחזרו לעבודה רק לאחר שהוברר שהם שליליים. אנחנו נוקטים באמצעי זהירות רבים, ובסך הכל הייתה לקורונה השפעה שולית בלבד על התפקוד שלנו". לדבריו, הרעת היחסים בין סין וארה"ב מעניקה לחברה הזדמנויות צמיחה.

"מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין משפיעה על השוק הישראלי מכיוון שאנחנו רואים לחץ אמריקאי על ממשלת ישראל לצמצם את הפעילות המסחרית מול סין. אנחנו מאמינים שהממשל החדש בארה"ב ימשיך במדיניות הנוכחית, לפחות בכל הקשור למעגלים מודפסים במערכות תקשורת ובמוצרים צבאיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , אלי יפה , מעגלים מודפסים