קוגנטה תספק סימולטור LiDAR לסיאול רובוטיקס

30 נובמבר, 2020

תספק הדמייה של אותות החיישן לצורך פיתוח תוכנת עיבוד מידע. באוגוסט זכתה בחוזה לאספקת סימולטורים לפיתוח רכב אוטונומי עבור yundai MOBIS, שהיא מספקיות חלקי הרכב החשובות בקוריאה

בתמונה למעלה: נסיעה חורפית בתנאי ראות קשים – בסימולטור הסינתטי של קוגנטה

חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות תספק סימולציה של חיישני LiDAR לחברת Seoul Robotics הקוריאנית, המפתחת תוכנה לניתוח נתונים המגיעים מהחיישנים, כדי להפיק ממנו מידע על סביבת הרכב. שיתוף הפעולה מעמיק את אחיזתה של החברה בשוק מערכות ה-ADAS ומכניס אותה לתחום פעילות חדש, של הדמיית המידע המגיע מהחיישנים. חברת קוגנטה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל דני עצמון, שייסד בעבר את חברת iOnRoad שנימכרה בשנת 2013 החברה ל-HARMAN.

החברה פיתחה פלטפורמת וירטואלית המשמשת לאימון ובדיקת המערכות של כלי-רכב אוטונומיים, עוד לפני שהרכב יורד לכביש לצורך בדיקות שטח. המערכת מבוססת על מספר שכבות: סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. הסביבה הסטטית בנויה מהדמייה ריאליסטית של ערים שלמות, כולל רחובות, עצים, פגמים בכביש ועוד. השכבה הדינמית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך ושכבת החיישנים מדמה את המידע המגיע מכל אחד מ-40 החיישנים השונים המצויים כיום בכלי-רכב אוטונומיים.

תוכנת ההדמייה הנבחרת של אינוויז

חברת קוגנטה מכירה היטב את תחום ה-LiDAR. בדצמבר 2019 היא נבחרה על-ידי חברת אינוויז (Innoviz) מראש העין לבדיקת טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז. התוכנה של קוגנטה יכולה לייצר סימולציה המתארת כיצד אותות ה-LiDAR של אינוויז מוחזרים ממשטחים ומחומרים שונים, וכיצד החיישנים יתפקדו בתנאי דרך שונים. כעבור מספר ימים היא נבחרה גם על-ידי חברת פורסייט מרחובות לבדיקת מערכתQuadSight  שלה, המבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ושתי מצלמות אור נראה, כדי לייצר יכולת ראיית מכונה סטריאוסקופית (תלת-מימדית).

דגמים סינתטיים של כלי רכב מתוך צי המכוניות הווירטואליות של קוגנטה
דגמים סינתטיים של כלי רכב מתוך צי המכוניות הווירטואליות של קוגנטה

ההסכם עם Seoul Robotics הוא ההסכם החשוב השני של קוגנטה בקוריאה. באוגוסט 2020 היא נבחרה על-ידי Hyundai MOBIS לאספקת הסימולטור לפיתוח מערכות ADAS וכלי רכב אוטונומיים. חברת Hyundai MOBIS היא ספ]קית טיר-1 של תעשיית הרכב הקוריאנית ומייצרת חלקי רכב עבור יונאי, קיה וג'נסיס מוטורס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ADAS , LiDAR , סימולטור , קוגנטה