נובה פיתחה מערכת בדיקות שבבים המבוססת על אפקט ראמאן

1 דצמבר, 2020

מערכת ELIPSON כבר נמסרה ללקוחות ראשונים. מאפשרת לבצע איפיון של החומרים בשבב באמצעות בדיקה אופטית לא הרסנית. החברה הגיע לשווי שוק של יותר מ-1.8 מיליארד דולר

חברת נובה (Nova) מרחובות הכריזה על מערכת Nova ELIPSON למדידת חומרים בתהליך ייצור השבבים. הפלטפורמה החדשה מבצעת מדידה אופטית ת תכונות חומרים כגון לחץ, מתח ותכונות פני-שטח בשבבים. המערכת כבר נמסרה לחלק מלקוחות החברה, וההכנסות מכך יוכרו ברבעון האחרון של 2020. פלטפורמת ELIPSON מבוססת על בדיקות המבוצעות בטכנולוגיית פיזור אור (Spectroscopy) המבוססת על אפקט ראמאן (Raman) שהתגלה בשנת 1928 על-ידי הפיסיקאי ההודי צ'נדרסקהארה רמאן.

אפקט ראמאן מבוסס על כך שקיימת אינטראקציה בין אור לחומר, שבה הפוטון הפוגע בחומר מחליף אנרגיה עם החומר, ומוחזר עם אנרגיה שונה, ניתן למדוד אותה באמצעות עוצמת האור החוזר בתדרים שונים. ההבדלים האלה הם דקים מאוד, אולם הם מאפשרים לקבל מידע על תכונות שונות של החומר, כגון הרמות האנרגטיות של האלקטרונים, זעזועים בחומר, המתח הפנימי בגביש ועוד. אחד מהיתרונות הגדולים של ניצול אפקט ראמאן בבדיקת מוליכים למחצה הוא שהמדידה אינה הרסנית.

מדידות בטכנולוגיית Raman בקנה מידה מעבדתי קיימות כבר שנים רבות, ומשמשות לצרכים שונים כמו למשל זיהוי תרופות מזוייפות, זיהוי המבנה הגבישי של חומרים ועוד. חברת נובה מסרה שהיא הצליחה לפתח גלאי ראמאן המותאם למערכות מטרולוגיה אשר עומד בדרישות האמינות והיציבות הנדרשות בתעשיית השבבים. בשנים האחרונות חלים שינויים רבים בתהליכי ייצור השבבים, ואחד המרכזיים שבהם הוא בניית שבבים מחומרים רבים שבעבר לא נעשה בהם שימוש. "הנדסת חומרים הופכת לרכיב קריטי בפיתוח שבבים חדשים. המטרה שלנו היא לתת מענה לשוק המתפתח הזה", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה.

ברבעון השלישי של 2020 צמחו מכירות נובה בכ-32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-69.5 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו המכירות בכ-147.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-120.2 מיליון דולר אשתקד. מניית החברה, הנסחרת בנסד"ק ובתל אביב, הכפילה את מחירה בשנה האחרונה, וכיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.81 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מטרולוגיה , נובה , שבבים