אלטק גייסה 5.7 מיליון דולר בהנפקת מניות

8 דצמבר, 2020

קבוצת ניסטק השתתפה בגיוס בהיקף של 4.69 מיליון דולר, והגדילה את חלקה בחברה ל-69.6%. אלטק דיווחה על השלמת ההתקנה של מערכת חדשה לצילום, צריבה וניקוי של מעגלים מודפסים צפופים

בתמונה למעלה: קו ה-DES החדש בחברת אלטק בפתח תקווה

חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה גייסה 5.7 מיליון דולר בהנפקת זכויות פרטית למשקיעים, לפי מחיר של 3.9 דולר למניה. החברה מסרה שהיה רישום-יתר של 128% להצעת המכר שלה, שהגיע להיקף של 7.3 מיליון דולר. המשקיעה העיקרית בגיוס היתה בעלת השליטה, קבוצת ניסטק, אשר רכשה מניות בהיקף של 4.69 מיליון דולר ועל-ידי כך הגדילה את חלקה באלטק מ-65.4% ל-69.6%.

מנכ"ל החברה, אלי יפה, אמר שהגיוס ישפר את המאזן הפיננסי של החברה ויפחית את החוב שלה לקבוצת ניסטק, הנובע מהלוואה בהיקף של כ-2.9 מיליון דולר שהיא קבלה ממנה בעבר. "ההון ישמש למימון התפעול השוטף ואולי גם להשקעות עתידיות במפעל ובציוד חדש שנועדו להאיץ את הצמיחה ארוכת הטווח שלנו". אלטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי של 21.5 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו מכירות החברה בכ-27.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-26.2 מיליון דולר אשתקד. אולם השינוי המרכזי הוא בריווחיות: אלטק סיימה את תשעת החודשים הראשונים עם ריווחיות תפעולית של 2.1 מיליון דולר – בהשוואה לריווחיות של כ-1 מיליון דולר בלבד לפני שנה. החברה דיווחה השבוע על השלמת ההקמה של מערכת צילום, צריבה וניקוי של המעגל המודפס (DES – Developing Etching Stripping) אשר הותאמה במיוחד לצרכים שלה.

הקו הותאם לייצור מוליכים דקים עבור מעגלים צפופים מאוד (High-density PCB), ומעגלים מיוחדים הדורשים מרווחים של עד 2mil בין המוליכים, ונעשו בו שינויים המאפשרים לייצר מעגלים מודפסים גמישים דקים מאוד. "הקו החדש פועל במקביל לקו הישן שלנו. כל המודולים בקו ניתנים לשליטה עצמאית באמצעות אבזר נייד כמו טאבלט או באמצעות הדפדפן, באופן המאפשר לשפר את בקרת התהליך ואת יציבותו. הקו החדש החל לפעול לצד קו הייצור הוותיק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , מעגלים מודפסים