שווי צ'ק-קאפ זינק פי ארבעה בתוך יממת מסחר אחת

5 ינואר, 2021

מניית צ'ק-קאפ זינקה ביותר מ-200% אתמול לאחר שבשבוע שעבר קיבלה החברה ארכה מנסד"ק לעמוד בדרישת מחיר המינימום. החברה ממתינה לקבלת אישור מה-FDA לבצע ניסוי רחב-היקף בארה"ב

מנייתה של חברת צ'ק-קאפ (Check-Cap) זינקה השבוע (ב') בנסד"ק ב-215% בנפח מסחר גבוה יותר מפי עשרה מאשר הממוצע למניה. שווי השוק של החברה מתנדנד כיום מסביב ל-70 מיליון דולר, לאחר ששילשה את ערכה בחודש האחרון. גם במסחר המקדים (pre-market) היום המנייה ממשיכה במומנטום החיובי ועולה ביותר מ-60%. בחודש נובמבר 2020 הגישה צ'ק-קאפ ל-FDA בקשת היתר לביצוע ניסוי (IDE), שיאפשר לה לבצע במהלך 2021 את הניסוי המרכזי (pivotal) בארצות הברית.

אולם נראה כי העלייה המסחררת השבוע קשורה לכך שבשבוע שעבר קיבלה החברה מבורסת נסד"ק ארכה של כחצי שנה לעמוד מחדש בתנאי מחיר המינימום למניה. לפי חוקי נסד"ק, מניה  שנסחרת במשך כ-30 יום ברציפות מתחת למחיר של 1 דולר עומדת בפני סכנת סילוק מזירת המסחר המרכזית של הבורסה. לחברות המקבלות התראה לפני סילוק ישנה הזכות לבקש מהבורסה ארכה שתאפשר להן לעמוד מחדש בקריטריונים. ייתכן כי הארכה שקיבלה, נתנה למשקיעים ביטחון גדול יותר להשקיע במניה.

האלטרנטיבה הידידותית לקולונוסקופיה

חברת צ'ק-קאפ פיתחה גלולה נבלעת המאפשרת לגלות פוליפים טרום-סרטניים במעי הגס. המערכת נועדה לתת מענה לאחת מהבעיות המרכזיות המובילות לתמותה הגבוהה מסרטן המעי-הגס: חוסר נכונות של אנשים בקבוצת הסיכון לבצע את בדיקת הסקר המקובלת, קולונוסקופיה, שהיא הליך פולשני ובלתי נעים. ההיענות הנמוכה מביאה לכך שמקרי הסרטן מתגלים בשלבים מתקדמים יותר, כאשר סיכויי ההחלמה נמוכים לאין שיעור.

המערכת של צ'ק-קאפ מורכבת מגלולה נבלעת שבתוכה מצוי מקור קרינת רנטגן (X-ray), מערכת בקרה ושליטה המולבשת על גבו של הנבדק ומאכנת את מסלול הגלולה ומנהלת את ביצוע הסריקות. בנוסף, החברה פיתחה תוכנה המעבדת את המידע ומבצעת מיפוי דו-מימדי ותלת-מימדי של הדופן הפנימי של המעי הגס.

זוהי בדיקה בלתי פולשנית ואינה דורשת ניקוי המעי או הכנה מוקדמת, כמו בבדיקת קולונוסקופיה. למעשה, הנבדק פשוט בולע את הגלולה ויכול להמשיך בשגרת היומיום ללא הפרעה. בסיום התהליך הגלולה נפלטת מהגוף באופן טבעי.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל החברה, אלכס עובדיה, מתוך תוכנית מס' 2 בפודקאסט שלנו שעלתה בספטמבר 2019:


*(השיחה עם עובדיה מתחילה בדקה 11:50)

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: גלולה , נסד"ק , צ'ק-קאפ