טלדיין רוכשת את FLIR Systems תמורת 8 מיליארד דולר

11 ינואר, 2021

העיסקה מייצרת ענקית בתחום ההדמאה וחיישני התמונה. חברת FLIR נחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם המתמחות בתחום חיישני ה-IR, שאותם היא מייצרת ומשווקת לשוק המסחרי ולשוק הביטחוני

חברת טלדיין (Teledyne Technologies) מקליפורניה חתמה על הסכם לרכישת כל המניות של חברת FLIR Systems מאורגון, ארה"ב, תמורת כ-8 מיליארד דולר במזומן ובמניות. המחיר משקף פרימיום של 40% על שווי החברה בבורסת נסד"ק ערב העיסקה. כדי לממן אותה לקחה טלדיין הלוואה בהיקף של כ-4.5 מיליארד דולר. חברת FLIR מתמקדת בתחום של מערכות ראיית לילה המבוססות על חיישני צילום לקרינת אינפרה אדום (IR).

חברת טלדיין היא ענקית אלקטרוניקה המפתחת מערכות צב"ד (באמצעות המותג LeCroy), מערכות אלקטרוניקה צבאית ומערכות צילום וחיישנים לשוק הרפואי, התעשייתי, הצבאי, התעופתי והחללי. לדברי יו"ר טלדיין, רוברט מרביאן, שתי החברות פועלות בשווקים דומים, אולם הטכנולוגיות שלהן משלימות אחת את השנייה משום שהן מבוססות על חיישנים הפועלים באורכי גל שונים. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להסתיים במחצית 2021, בהתאם לקבלת האישורים הרגולטוריים.

חברת טלדיין נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-13.7 מיליארד דולר. החברה מעריכה שמכירותיה ברבעון האחרון של 2020 יסתכמו בכ-800 מיליון דולר. העיסקה מייצרת ענקית בתחום ההדמאה וחיישני התמונה. חברת FLIR נחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם המתמחות בתחום חיישני ה-IR, שאותם היא מייצרת ומשווקת לשוק המסחרי ולשוק הביטחוני. בעקבות ההודעה על העיסקה, זינקה מנייתה בכ-25% וכעת היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כמעט 7 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מיזוגים ורכישות