איי-נט תבצע פיילוט ביפן עם יצרנית רכב יפנית

14 ינואר, 2021

זהו פיילוט שלישי של החברה ביפן, והראשון עם יצרנית רכב. החברה פיתחה אפליקציית V2X המתריעה בזמן אמת בפני משתמשי דרך על סכנת התנגשות. "המטרה היא להשיג מסה קריטית של משתמשים באזור מוגדר"

חברת איי-נט מובייל (Eye-Net Mobile) מנס-ציונה, שנמצאת בבעלות מלאה של חברת פורסייט (ForeSight) הודיעה כי תבצע פיילוט נוסף ביפן, בשיתוף חטיבת התחבורה של יצרנית רכב יפנית גדולה. הפיילוט יבחן את אפליקציית הבטיחות בדרכים שלה, Eye-Net Protect, המתבססת על תקשורת V2X סלולארית בין משתמשי-דרך. זהו הפיילוט השלישי שאיי-נט מקיימת ביפן. פיילוט מוצלח עשוי להוביל לאימוץ האפליקציה בפרויקט העיר החכמה של יצרנית הרכב.

בחודש אוגוסט הודיעה איי-נט כי תבצע פיילוטים ביפן עם שני תאגידי ענק מקומיים בתחום האלקטרוניקה. יפן מסתמנת כשוק הראשון שאליו איי-נט מנסה לחדור. באיי-נט הסבירו כי ההתמקדות ביפן תואמת את אסטרטגיית החדירה של החברה, שמטרתה להשיג מסה קריטית של משתמשים באפליקציה באזור גיאוגרפי מוגדר, וכך להגדיל את הפריסה והיעילות של האפליקציה, שמתבססת על העברת מידע בזמן-אמת בין משתמשים.

המערכת של החברה מספקת התראה בזמן אמת לכל נהג ולכל משתמש אחר בסמארטפון, אם זה נהג אחר, הולך רכב או רוכב אופניים, על סכנת התנגשות ביניהם. במידה והפיילוט יושלם בהצלחה, החברה היפנית עשויה להטמיע את הפתרון של איי-נט בפלטפורמת ה-IoT שלה, ובמקרה כזה תהיה זו הפריסה המסחרית רחבת ההיקף הראשונה של האפליקציה.

ניסוי בישראל עם אלפי משתמשים

המערכת מבוססת על קבלת דגימות GPS ממכשירי הקצה. כדי להשיג תגובה בזמן אמת ושמירה על עלות שימוש נמוכה ויכולת תמיכה במיליוני משתמשים, החברה בנתה  ארכיטקטורה שבה העיבוד נעשה רק באופן חלקי בענן, כאשר מרכיב מרכזי ממנו מתבצע במכשירי הקצה עצמם. כל סמארטפון משמש למעשה כיחידת עיבוד המחשבת את ההסתברות בכל רגע, ורק אם יש הסתברות לתאונה – נוצרת התראה.

ביולי 2019 ביצעה איי-נט בישראל, בשיתוף חברת סלולאר ישראלית, פיילוט ראשון שבחן את האפליקציה במרחב הפתוח ובשיתוף הציבור הרחב. במהלך הפיילוט הותקנה האפליקציה בכ-8,550 מכשירי סמארטפון וביצועיה נבדקו לאורך מספר ימים. המערכת עקבה אחר 35,000 שעות אדם בתנועה, וסיפקה התראות על מצבי סכנה בזמני השהייה נמוכים מ-140 מילי-שניות, הנחשבים לזמן אמת.  חברת איי-נט הוקמה לפני שלוש שנים כפרויקט בתוך חברת פורסייט (Foresight), המפתחת פתרונות חישה והתראה לכלי-רכב אוטונומיים. בחודש מאי 2018 היא הפכה לחברה עצמאית בבעלות פורסייט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Eye-Net , יפן