סטורדוט ייצרה דוגמאות ראשונות של סוללות לרכב חשמלי

19 ינואר, 2021

החברה פיתחה סוללות חדשניות הנטענות תוך 5 דקות בלבד. הדוגמאות שיוצרו יישלחו ללקוחות פוטנציאליים בתעשיית הרכב. הסוללות יוצרו בקווי ייצור רגילים של סוללות ליתיום

חברת סטורדוט (StoreDot) מהרצליה הכריזה היום על ייצור מסחרי של מקבץ מדגמי ראשון של הסוללות שפיתחה עבור כלי-רכב חשמליים, הנטענות תוך 5 דקות בלבד. הדוגמאות הראשונות, שיוצרו במפעל של יצרנית סוללות הליתיום הסינית Eve Energy, מיועדות לאפשר ללקוחות פוטנציאליים בתעשייה הרכב החשמלי להתרשם ולבדוק את הטכנולוגיה.

בסטורדוט הסבירו כי הייצור מדגים את היכולת לייצר את הסוללות החדשניות של החברה בקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום, בניגוד לפתרונות מתחרים בשוק המחייבים הקמה של קווי ייצור ייעודיים בהשקעות הון גדולות. מנכ"ל החברה ד"ר דורון מאיירסדורף אמר כי ההכרזה מהווה אבן דרך במעבר מהפיתוח במעבדה למוצר מסחרי המיועד לייצור המוני. "צוות המדענים שלנו הצליח להתגבר על אתגרים כדוגמת בטיחות, מחזור חיים והתנפחות באמצעות חדשנות בתחום החומרים ותכנון התאים."

חברת סטור-דוט פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על תגלית מדעית של פרופ' אהוד גזית וצוות המחקר שלו מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2003 הם גילו מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת האלצהיימר.

בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ' גיל רוזנמן (ממייסדי חברת StoreDot) גבישים חדשים בשם Nanodots בגודל של 2 ננומטר כל אחד. לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה. טכנולוגיה זו קיבלה את הכינוי FlashBattery.

צפו באנשי סטורדוט מסבירים על הטכנולוגיה וחשיבותה להתפתחות הרכב החשמלי

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות