אלטאיר ישראל מתרחבת ממגזר השבבים למערכות תעשייתיות

2 פברואר, 2021

אריאל הדר: "עד לאחרונה רוב יצרניות השבבים הישראליות היו שמרניות מאוד, וביצעו את הסימולציות שלהן על-גבי תשתיות עיבוד פנימיות. כיום אנחנו רואים תנועה ערה לכיוון הענן"

חברת אלטאיר ישראל, שהיא זרוע הפעילות המקומית של Altair האמריקאית, תרחיב את פעילות ניהול תשתיות העיבוד שלה בארץ לתחומים חדשים, כמו פרוייקטים צבאיים וביטחוניים, אלקטרוניקה, רפואה, תעשיית הרכב וכדומה. כך סיפר ל-Techtime מנהל אלטאיר ישראל, אריאל הדר (בתמונה למעלה). השינוי בפעילות הוא תוצר של העיסקה שבה רכשה אלטאיר את חברת Univa, אשר מספקת פתרונות לניהול עומסי עבודה, תזמון ואופטימיזציה של מחשוב עתיר-ביצועים.

חברת אלטאיר מספקת תוכנות לביצוע סימולציות פיסיקליות של תופעות מכניות ואלקטרומגנטיות ופתרונות לאופטימיזציה של הפיתוח. הפעילות המרכזית שלה בישראל התמקדה עד היום בעיקר בתעשיית השבבים המקומית, באמצעות אספקת כלים לניהול ואופטימיזציה של רשיונות תכנון שבבים דוגמת הרשיונות של קיידנס ושל סינופסיס. הדר: "מערכת ניהול העומסים שלנו מאפשרת לנהל טוב יותר את משאבי פיתוח השבבים. אנחנו יודעים להמליץ על מספר הרשיונות האופטימלי הדרוש לארגון, ולייעל את תהליכי הרצת הסימולציות של תכנוני שבבים.

"צריך לזכור שכל שעת הרצה עולה כסף. המערכת שלנו יודעת להמליץ באיזה מחשב להריץ כל סימולציה וכמה רשיונות דרושים לביצוע כל הרצה". לדבריו, עיסקת יוניבה מרחיבה את פעילות החברה בסביבת הענן. "עד לאחרונה רוב יצרניות השבבים הישראליות היו שמרניות מאוד, וביצעו את הסימולציות שלהן על-גבי תשתיות עיבוד פנימיות. כיום אנחנו רואים תנועה ערה לכיוון הענן, והדבר דורש כלי ניהול נוספים, כמו אלה שיוניבה מספקת לנו".

תנופה של עסקאות רכישה

חברת אלטאיר נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-4.3 מיליארד דולר. החברה ביצעה לאחרונה סדרה של עסקאות רכישה: באוקטובר 2020 היא רכשה את חברת M-Base Engineering אשר בנתה בסיס נתונים של כל החומרים המצויים בשימוש בתעשיית הפלסטיקה, בספטמבר 2020 היא רכשה את חברת Ellexus שפיתחה תוכנה לניהול עומסי עבודה של מטלות תכנון בענן, ואת חברת Univa המספקת פתרונות אנליטיקה משלימים, וביולי 2020 היא רכשה את חברת S&WISE הקוריאנית, שפיתחה תוכנה לסימולציה של ייצור חלקי פוליאוריטן מוקצפים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: אלטאיר