מגל מוכרת לאירונאוטיקס את חטיבת הפרוייקטים

8 פברואר, 2021

החטיבה תימכר תמורת 35 מיליון דולר. אחראית לכ-54% מהכנסות מגל ומעסיקה כ-250 עובדים בישראל. המהלך מיועד לשפר את רווחיות החברה ולאפשר לה להתמקד במנועי הצמיחה של חטיבת המוצרים

חברת מגל (Magal), שבשליטת קרן פימי, הודיעה היום (ב') על מכירת חטיבת הפרויקטים (Integrated Solutions) שלה ליצרנית המל"טים אירונאוטיקס, שבבעלות רפא"ל, בתמורה לכ-35 מיליון דולר. פעילות מגל מחולקת לחטיבת מוצרים וחטיבת פרויקטים. חטיבת הפרויקטים משמשת כקבלנית לתכנון והקמת מערכי אבטחה באתרים רגישים במתכונת של Turn-Key, תוך שימוש בטכנולוגיות פרי פיתוחה וטכנולוגיות חיצוניות. בין היתר, השתתפה חטיבת הפרויקטים של מגל בפריסת אמצעי האבטחה לאורך הגבול עם מצרים וגם התמודדה במכרזים הקשורים לביצור הגבול שבין ארצות הברית למקסיקו בתקופת כהונתו של דונאלד טראמפ.

במסגרת חטיבת המוצרים, מגל מפתחת מערכות אבטחה המתבססות על חיישנים דוגמת סיבים אופטיים, חיישני מגע ורעש, חיישני מיקרוגל המייצרים שדה אלקטרומגנטי בשטח מוגדר, וגם ניהול ואנליטיקה של מצלמות אבטחה במעגל סגור. חטיבת המוצרים מתבססת על פעילות חברת Senstar הקנדית, שאותה רכשה מגל מדיימלר-בנץ בשנת 1997. המו"פ הוייצור של סנסטאר נמצאים בקנדה. למעשה, כל כוח האדם של מגל בישראל, כ-250 עובדים, משתייך לחטיבת הפרויקטים, וכעת הם יעברו לעבוד תחת אירונאוטיקס במתכונת של חברה בת. מבחינת מגל, בישראל יישאר כעת רק מטה המנהלה.

הירשמו לניוזלטר השבועי של Techtime וקבלו מדי יום חמישי עדכונים על כל מה שקרה השבוע בהייטק>>>

רווחיות גבוהה יותר והתמקדות במנועי צמיחה

ב-12 החודשים האחרונים היתה אחראית חטיבת המוצרים ל-46% מהכנסות החברה, לעומת 54% של חטיבת הפרויקטים. עם זאת, שיעורי הרווח הגולמי של חטיבת המוצרים גבוהה יותר. ב-12 החודשים האחרונים עמד שיעור הרווח הגולמי של חטיבת המוצרים על 64%, בהשוואה לשיעור רווחיות גולמית כוללת של 45%. מגל מסרה שלאחר המכירה, מגל מצפה לשיעורי צמיחה גבוהים יותר עם שיעורי רווחיות גולמית משופרים ומאזן חזק יותר. "החברה תמנף את המיצוב של סנסטאר, תמשיך להרחיב את קו המוצרים והתוכנה עתירי הטכנולוגיה באופן אורגני, ומתכננת רכישות אסטרטגיות במטרה להשיג צמיחה בשווקים הגלובליים".

מלבד החתירה לשיעורי רווחיות גבוהים יותר, השינוי המבני יאפשר למגל להתמקד בארבעת הסקטורים שהחברה סימנה כמנועי הצמיחה של השנים הקרובות: תשתיות גז ונפט, מתקנים קריטיים, בתי כלא ומרכזי לוגיסטיקה. במסגרת זו, השלימה מגל בחודש ינואר את רכישת חברת ECS BAZ הישראלית, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות וידאו ותצפית חכמות. החברה עדכנה בשנה האחרונה כי היא מצויה במגעים עם עוד כשתי חברות, וייתכן כי המכירה, שתגדיל את קופת המזומניפם של החברה, תסייע להשלים את עסקאות הרכש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אירונאוטיקס , מגל