ניוריאליטי חשפה שבב להאצה אקספוננציאלית של יישומי AI

10 פברואר, 2021

הסטארט-אפ השלים גיוס סיד של 8 מיליון דולר ומתכוון להשיק את הפתרון עוד השנה. מנכ"ל חטיבת ה-AI של אינטל לשעבר הצטרף לדירקטוריון

סטארט-אפ ה-AI ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה נחשף היום לראשונה ומכריז על השלמת גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר מ-Cardumen Capital, OurCrowd ו-Varana Capital. ניוריאליטי מפתחת פתרונות עיבוד עתירי משאבים עבור אפליקציות AI הרצות בדטה-סנטרים בענן ובדטה סנטרים פרטיים.

מהחברה נמסר כי גיוס הכסף יאפשר להציג עוד השנה פתרון ראשון שיאיץ את הצמיחה בשימוש רחב היקף של אפליקציות המבוססות על תהליכי בינה מלאכותית ושימוש בטכנולוגיות למידה עמוקה. הפתרון של ניוריאליטי יאפשר לספקיות הענן להאיץ ולהגדיל את השימוש הפנימי שלהם כמו גם את שירות ה-AI (AIaaS) עבור לקוחותיהם. ניוריאליטי גם הודיעה על צירופו של ד"ר נאוין ראו (Dr. Naveen Rao) למועצת המנהלים של החברה. ד"ר ראו הוא מומחה בינה מלאכותית עולמי ששימש כמנכ"ל חטיבת ה-AI של אינטל וכמנכ"ל חברת הבינה המלאכותית נרוונה סיסטמס שנרכשה על ידי אינטל.

ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 על ידי משה תנך, המשמש כמנכ"ל, צביקה שמואלי, סגן נשיא לתפעול, ויוסי קסוס המשמש כסגן נשיא לפיתוח שבבים. לפני הקמת ניוריאליטי, משה תנך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו"פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ'יפ.

הטכנולוגיה של ניוריאליטי מאפשרת גידול אקספוננציאלי ביכולות ההיסק (inference) של יישומי AI. למרות ההתקדמות ברכיבי ההאצה של למידה עמוקה, ענקיות טכנולוגיה דוגמת פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון מתמודדות עם אתגרים קשים וחסמים בהרחבת היקף השימוש במערכות המלצה, עוזרים דיגיטליים (דוגמת אלקסה וסירי), יישומים מבוססי שפה (דוגמת תרגומים ועיבוד שפה טבעית) ויישומי עיבוד תמונה ממוחשבת. גם חברות גדולות בעלות דטה-סנטרים כמו גם חברות המשתמשות בהיקף רחב בשירותי ענן מוגבלות מאד על ידי פתרונות ה-AI הקיימים היום ונתקלות באתגרי עלות ובחסמים להרחבת היקף השימוש בתהליכי למידה עמוקה.

"הייעוד שלנו הוא לספק לצרכני בינה מלאכותית את הביצועים הטובים ביותר תוך צמצום משמעותי של העלויות ושל צריכת ההספק," אמר משה תנך, מייסד ומנכ"ל ניוריאליטי. "כבר היום אנו צורכים כמויות אדירות של AI בחיי היום יום שלנו, והיקפים אלו יגדלו באופן אקספוננציאלי בחמש השנים הבאות. בכדי להפוך את הבינה המלאכותית לנגישה עבור כל ארגון ועבור כל יוזמה חדשנית עלינו לבנות תשתית ברת השגה שתאפשר לפרוס יישומים מבוססי AI שמסייעים לרפא מחלות, לשפר את ביטחון הציבור ולחזק את החינוך. הטכנולוגיה של ניוריאליטי תתמוך בצמיחה הזו ותביא לכך שהעלות של תשתית ה-AI כמו גם עלות שירות ה-AIaaS כבר לא יהיו גורם מגביל".

לדברי ד"ר נאוין ראו, "לאחר שראיתי בשנים האחרונות הרבה חברות בינה מלאכותית שמתמקדות בפיתוח רכיבי האצה ללמידה עמוקה, ניוריאליטי סיקרנו אותי במיוחד בזכות הגישה הרעננה שלהם לגבי המגבלות הכלליות לפריסת AI בהיקפים רחבים והגישה המערכתית הייחודית שלהם שמאפילה על ארכיטקטורת הדטה-סנטרים הקלאסית והמיושנת. הארכיטקטורה החדשה של ניוריאליטי פותרת את אתגרי הצמיחה והשימוש רחב ההיקף וכן את העלויות הסופיות למשתמשי שירותי ה-AI".

ניוריאליטי מעסיקה כיום 18 עובדות ועובדים במרכז הפיתוח של החברה בקיסריה ובכוונת החברה להכפיל בשנה הקרובה את צוות עובדי החברה על מנת לתמוך באתגרי הפיתוח

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: /Neureality